دنده معکوس شاخص کل بورس در بازار امروز/ ارزش معاملات فرابورس به ۳۶ هزار میلیارد ریال رسید / بازگشایی سایپا و خودرو در حوالی ۳.۵ درصد سبز + نقشه بازار

در بازار امروز بعد از چند روز ریزش پی در پی، شاهد توقف اصلاح در محدوده حمایتی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بودیم و نماگر بورس در ۱۵ دقیقه آغازین حدود ۲ هزار واحد رشد را ثبت کرد. شاخص سازان در بازار امروز بر مدار مثبت قرار داشتند، در گروه خودرو در همان دقایق ابتدایی خگستر با رنج مثبت قوی بیش از ۱۰۰ میلیون صف خرید شد و به دنبال آن خبهمن نیز به صف نشست، در دقایق پایانی نیز دو نماد تاثیر گذار گروه یعنی سایپا و خودرو حوالی ۳.۵ درصد سبز بازگشایی شدند.

 گروه بورس  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز  سه شنبه (  ۴خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۳۸۴ واحد افت داشت.  اکثر نمادهای گروه پالایش به لیدری شپنا در واکنش به مهمترین کف حمایتی خود، معاملات مثبت و در سقف قیمتی را تجربه کردند. در گروه فلزات نماد فولاد بعد از گزارش عملکرد عالی، در قیمت ۹۰۰ تومان مجاز شد و ذوب نیز در حداکثر قیمتی مورد معامله قرار گرفت. بانکی ها نسبت به بقیه بزرگان روز پرعرضه ای داشتند و بانک ملت بعد از ۲۰ درصد منفی در بازگشایی دیروز حوالی صفر تابلو به کار خود پایان داد.

شاخص هموزن نیز همچنان چشم انتظار توقف اصلاح و رسیدن به تعادل است، در بین گروه غذایی دو نماد غگل و غسالم که در روز گذشته معاملات متعادل و مثبتی داشتند با صف خرید روبرو شدند، نماد حتاید نیز در گروه حمل ونقل پرتقاضا ظاهر شد و بموتو در گروه ماشین آلات تک نماد سبز گروه بود.

از جمله بازگشایی ها امروز میتوان به بازگشایی عجیب سدور که سه روز قبل حدود ۴۰ درصد منفی خورد و امروز نیز در بازه ۳۰ درصد منفی مجاز شد و بازگشایی خاذین در محدوده منفی ۳۰ اشاره کرد.

شاخص هم وزن ۳۸۴ واحد افت  کرد

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۷۴۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳۸۴ واحد افت  کرد و به رقم ۳۸۲ هزار و ۳۸۵ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۴۷ هزار  معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فارس، فملی، شپنا، شستا، شبندر، نوری بیشترین اثر مثبت و نماد وپاسار بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی وبملت، اپال، برکت، شپنا، ثامید، فملی، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۶ واحد صعود، رقم ۱۷ هزار و  ۵۵۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۳۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۳۶ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام میدکو، آریا، هرمز، زاگرس، ذوب، شگویا بیشترین تاثیر مثبت و نماد بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، فتوسا، وسپهر، وسپهر، کرمان، بپیوند، بگیلان، آریا است.

انتهای پیام. /

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 15149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha