اصلاح بسیاری از نمادها به پایان رسیده است

کارشناس بازار سرمایه در تحلیل بورس ۴ خرداد گفت: روند مثبت بازار در صورتی ادامه‌دار خواد بود که در نیمه دوم معاملات هم شاخص کل هم‌وزن مثبت باشد و ارزش معاملات روندی صعودی را در پیش بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازار سرمایه در روز گذشته روند منفی را گذراند و به نظر می‌رسید شاخص کل بورس به پایین یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بیاید اما امروز با مثبت شدن شاخص کل هم‌وزن و روند متعادل در گروه‌های پالایشی و فولادی بازار برگشت و شاخص کل در نیمه اول معاملات به یک میلیون و ۱۰۳ هزار واحد رسید.

حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه گفت، دیروز تحرکات خوبی را در بازار شاهد بودیم و نمادهای گروه‌های سیمانی هم بر خلاف نمادهای دیگر در روز گذشته روند مناسبی را داشتند. اما ۵ هزار واحد منفی بانک ملت بر روی شاخص کل روند بازار را به شدت تغییر داد و وضعیت بازار را نزولی کرد و شاخص به پایین یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسید.

وی افزود: شاخص کل هم‌وزن امروز روند تعادلی را در ابتدای بازار داشته و به نظر می‌رسد اگر همین روند ادامه دار باشد روند بازار صعودی خواهد بود البته این اتفاق بستگی به روند صعودی ارزش معاملات دارد. وی در این باره تشریح کرد: تابلو معاملات نشان می‌دهد اصلاح حداکثری بسیاری از نمادها دیگر به پایان رسیده و بیشتر از این اصلاحی صورت نخواهد گرفت. البته این تحلیل بر مبنای تحلیل تکنیکال است ولی در کل باید با توجه به وضعیت بازارهای موازی و سقوط ارزهای دیجیتال و رکود در دیگر بخش‌های اقتصادی سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه جذب شوند که منوط به این است که ارزش معاملات صعودی شود و قفل عمده نمادهای بازار باز شود.

این کارشناس بازار در پایان تاکید کرد: شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۰ هزار واحد حداکثر افتی است که می‌تواند داشته باشد و بعید است که به زیر یک میلیون واحد برسد.

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 15134

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha