دستکاری تابلوی معاملات بورس رنگ سیاسی گرفته است!

کارشناس بازار سرمایه بر این عقیده است که برخی دستکاری های بورس با رنگ سیاسی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ سجاد ملاجان، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند معاملات گفت: بازار سرمایه این روزها بدون تحلیل پیش می‌رود زیرا این روزها خبرهای خوبی برای سرمایه‌گذاری در بازار وجود دارد، اما سرمایه‌گذاران بی‌اعتماد نسبت به بازار سرمایه نگاه می‌کنند که البته از این بابت حق دارند چون بسیاری از آن‌ها تمام سرمایه خود را در این افت‌های بازار از دست دادند، بازاری که در حال حاضر هیچ نگاهی از طرف مسئولان به آن نمی‌شود.

وی افزود: این روزها خبرهای خوبی از جمله مذاکرات برجام، فشار عرضه کریپتوکارنسی‌ها و کاهش ارزش این بازار در روزهای گذشته و نزدیک شدن به معرفی نامزدهای ریاست جمهوری به گوش می‌رسد، اما باز هم این بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران نسبت به بورس است که باعث می‌شود سهم‌های شاخص‌ساز و بنیادی بازار که در حال حاضر، ارزندگی بالایی هم دارند، زیاد دیده نشوند و شاهد افت شاخص کل باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهامداران نسبت به همهمتغیرهای اقتصادی مثبت واکنش منفی نشان می‌دهند، مطرح کرد: برخی از سهم‌های کوچک بازار همچنان از قیمت بالایی برخوردارند و قاعدتا این دسته از سهم‌ها از اخبار مثبت تاثیرپذیری مثبت ندارند اما این وضعیت در سهم‌های بزرگ هم وجود دارد.

ملاجان تصریح کرد: بخشی از دستکاری‌های تابلوی معاملات نیز رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته از این‌رو تا سرانجام انتخابات مشخص نشود، بازار به تعادل نمی‌رسد و با نوسانات منفی همراه است. گرچه سهام بزرگ به برخی اتفاقات و اخبار به صورت مقطعی واکنش مثبت نشان می‌دهند، اما فشار فروش در سهم‌های کوچک، سهام بزرگ را دچار دردسر کرده و این دسته از سهام نیز به پای سهام کوچک می‌سوزند. در دو هفته اخیر بازار با ریسکی جدید مواجه شده است و آن هم گزارش شرکت‌های بورسی از بانک ملت تا پالایشی‌ها را شامل می‌شود که با انتظارات بازار فاصله زیادی هم دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه سرمایه‌گذاران منتظر هستند تا تکلیف مذاکرات و نرخ نهایی دلار و همچنین، انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود، این انتظار وجود ندارد که بازار به زودی به تعادل برسد و علاوه بر این، رشد و حباب هیجانات سال گذشته بورس باید تخلیه شود تا بتوان امیدوار بود که بازار بدون دستکاری، قیمت‌گذاری دستوری و ...، پیش می‌رود تا بازار دوباره به تعادل برسد و حرکات مثبت خود را آغاز کند بنابراین، بازار همچنان منفی پیش خواهد رفت.

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 15131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha