گل‌محمدی: نارنجک جنگی زدند تا ما را بکشند!

سرمربی پرسپولیس به شدت نسبت به اتفاقات قبل از دیدار با ذوب‌آهن معترض شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، یحیی گل‌محمدی پس از دیدار مقابل ذوب‌آهن که با برتری ۲ بر یک پرسپولیس همراه بود، در نشست خبری و به دلیل حضور دوربین‌های صدا و سیما گفت‌وگویی انجام نداد، اما پس از آن و در میکسدزون ورزشگاه فولادشهر اصفهان، پاسخگوی خبرنگاران رسانه‌ها بود.

گل‌محمدی با اشاره به اتفاقات قبل از دیدار با ذوب‌آهن عنوان کرد: قبل از اینکه وارد استادیوم بشویم، واقعا اتفاق خیلی بدی برای ما افتاد و متاسفانه مورد هجوم قرار گرفتیم. خدا به ما رحم کرد که اتوبوس ما چپ نشد، وگرنه صحنه خیلی وحشتناکی بود. افرادی که این کار را کردند، به قصد کُشتن ما این کار را انجام دادند.

او ادامه داد: نارنجک‌هایی که به سمت اتوبوس ما پرتاب شد، واقعا در حد نارنجک‌های جنگی بود! با استرس خیلی زیاد وارد زمین شدیم و قبل از مسابقه هم اصلا نمی‌خواستیم بازی کنیم ولی به احترام فوتبال و هوادارانی که پای تلویزیون بودند و تمام افرادی که برای فوتبال زحمت می‌کشند، بازی کردیم.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: تصمیم‌گیری برای حضور یا عدم حضور در زمین را برعهده بازیکنان گذاشتم که آنها تصمیم گرفتند بازی کنند. من در اتوبوس بچه‌ها نبودم و در اتوبوس پشت سر آنها حضور داشتم، اما وقتی صحنه را دیدم، پاهای من می‌لرزید! واقعا صحنه خیلی خیلی وحشتناکی بود. امیدوارم برخورد خوب و جدی با این موضوع شود.

گل‌محمدی تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز از لحظه ورود ما تا بدرقه به سمت استادیوم خیلی زحمت کشید و به خوبی این کار را کرد، اما فکر می‌کنم روی یک صحنه همه را غافلگیر کردند و از بالای یک پل نارنجک به سمت اتوبوس پرتاب شد.

او اضافه کرد: یک کار غیر انسانی و بی‌شرمانه انجام شد و خیلی احتمال داشت که اتوبوس بازیکنان تیم چپ شود و اتفاق ناگواری برای فوتبال بیفتد و هیچ‌وقت تاریخ این مسئله را فراموش نمی‌کرد. باید فکر اساسی راجع به این مسئله شود چراکه آزار دهنده است.

سرمربی پرسپولیس درباره شناسایی عاملان این اتفاق گفت: نمی‌دانم چه کسانی بودند، اما طبق موضوعی که به ما گفتند، از طریق دوربین‌ها دو نفر از آنها را دستگیر کردند و امیدوارم انتهای این قضیه را دربیاورند و ببینند از طرف چه شخص یا اشخاصی بوده است. حتما باید این مسئله ریشه‌یابی شود.

گل‌محمدی با تاکید بر اینکه ما واقعا تحت تاثیر این حواشی بازی را آغاز کردیم، گفت: در نیمه اول کنترل بازی را در دست داشتیم، اما روی یک اتفاق گل خوردیم. ذوب‌آهن هم در دفاع تیمی منظم است و اصول دفاعی را به خوبی رعایت می‌کرد ولی تیم ما روی گل غافلگیر شد و برخلاف جریان مسابقه عقب افتاد.

او ادامه داد: در نیمه دوم با تمرکز بهتر وارد زمین شدیم، به بازی سرعت دادیم و از فضاهای به وجود آمده استفاده کردیم و موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم. گل‌های زیبایی هم زدیم و در مجموع بازی خوبی از نظر شکل مسابقه و نتیجه برای ما رقم خورد و از بازیکنانم که روح بزرگی دارند، تشکر می‌کنم و این برد را مدیون آنها هستم.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: از هواداران هم می خواهم مثل همیشه از این بازیکنان علی‌رغم تمام مشکلاتی که دارند، حمایت کنند. وارد جزئیات نمی شوم، اما امیدوارم مشکلات حل بشود ولی از غیرت و اراده بازیکنانم واقعا امروز درس زیادی گرفتم.

از یحیی گل محمدی در مورد نیمه مربیان پرسیده شد و اینکه دو تعویض بسیار خوب داشته که دو گل به ثمر رسانده اند. او در واکنش به این سوال که آنالیزی روی تیم مجتبی حسینی داشته، توضیح داد: ما نیمه دوم سعی کردیم یک مقدار روی ارسال ها عملکرد بهتری داشته باشیم و از بچه ها خواستیم بروند برای ارسال و از کارهای ترکیبی خوب در کناره ها استفاده و ارسال کنند. این کار را خیلی خوب انجام دادند و به خاطر سرعتی که در نیمه دوم داشتیم، کارمان در نیمه دوم خیلی خوب شکل گرفت.

او ادامه داد: علی رغم آن اتفاق ناگوار و با اینکه یک هیچ عقب هستی و بازیکنان فشار روحی زیادی را تحمل می کردند و باید ۲ گل می زدند تا بازی را ببرند، کار سختی بود و ذهنیت قوی می خواست که امروز بچه های ما توانستند.

سوال بعدی از یحیی گل محمدی را خبرنگاری از اصفهان پرسید و حمله به اتوبوس پرسپولیس را محکوم کرد. یحیی گل محمدی در واکنش به این موضوع و در حالی که با خبرنگار اصفهانی درباره اینکه حمله به اتوبوس خارج از اصفهان بوده یا داخل اصفهان، بیان کرد: خارج از اصفهان بود به نظر شما؟ 

خبرنگار دیگری گفت: بله می گویند فلاورجان. یحیی سپس خیلی زود دوباره حرف هایش را از سر گرفت و گفت: حالا وارد جزئیات نشویم. به نظرم پلیس امنیت و نیروی انضباطی در مورد این قضیه بهتر می توانند کنکاش کنند تا مشخص بشود چه اتفاقی افتاده است. ما منتظر گزارش هستیم.

یحیی در واکنش به سوال خبرنگار دیگری که این موضوع را مطرح کرد که این افراد می خواستند با این کار باشگاه سپاهان و ذوب آهن را خراب کنند، اضافه کرد: من اصلا کلا کاری به هیچ باشگاهی ندارم. این عمل و کار غیرانسانی و دور از انسانیت بوده است. احتمال اینکه اتوبوس چپ می کرد، خیلی زیاد بود و شاید تجربه راننده جان خیلی ها را نجات داد. من که داخل اتوبوس عقبی بودم، به خاطر صدای وحشتناک و انفجارهای زیاد رفتم زیر میز... ۵-۴ انفجار خیلی وحشتناک اتفاق افتاد. شما شیشه اتوبوس را حتما دیده اید و اگر همین اتفاق سمت راننده می افتاد، خب واقعا اتفاق ناگواری رخ می داد. سرعت هم بالا بود. نزدیک ۱۱۰ کیلومتر سرعت اتوبوس بود و اگر یکی از نارنجک ها باعث می شد، لاستیک اتوبوس بترکد، اتفاق خیلی بد و یک فاجعه رخ می داد و همه الان باید می زدیم توی سرمان و یک اتفاق وحشتناک تاریخی رخ می داد.

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
کد خبر: 15123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha