۵ اشتباه رایج در ارزهای دیجیتال که نباید انجام دهید!

در این مطلب، با ۵ اشتباه رایج سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال که نباید هرگز انجام دهید، آشنا می‌شوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از هفت صبح حدود یک دهه پیش، قیمت بیت کوین کمتر از یک دلار بود و افرادی که در آن روزها، بیت کوین خریدند، حالا میلیونر شده‌اند. اریک فین‌من یکی از همین اشخاص است که در سال ۲۰۱۱ و سن ۱۲ سالگی، بیت کوین خرید و در ۱۸ سالگی به جوان‌ترین میلیونر بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

با این حال، مهم این است پیش از تصمیم‌گیری در بازار رمز ارزها، بدانید که در زمان خرید بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر، چگونه از انجام اشتباهات مرگبار خودداری کنید.

۱-خرید ارز دیجیتال قبل از شناخت خودتان

افرادی که پیش از ورود به دنیای سرمایه‌گذاری رمز ارز، ویژگی‌های شخصیت خودشان را نمی‌شناسند و زمان کافی را برای تعیین اهداف و استراتژی سرمایه‌گذاری اختصاص نمی‌دهند، محکوم به ضرر هستند.

به‌طور کلی سه نوع سرمایه‌گذار وجود دارد: محافظه‌کار، میانه‌رو و تریدر (معامله‌گر).

محافظه‌کاران که با نام هولدر (holder) هم شناخته می‌شوند، به هیچ وجه نمی‌خواهد در معرض ریسک قرار بگیرند. چنین اشخاصی معمولا یک دارایی را خریداری و آن را در بلند مدت نگه می‌دارند. البته، تعداد این اشخاص در بازار ارزهای دیجیتال کمتر از دو دسته دیگر است.

در حال حاضر، اغلب کسانی که در بازار رمز ارزها حضور دارند، میانه‌رو هستند، یعنی افرادی که در سبد دارایی‌های خود، تعداد مختلفی ارز دیجیتال دارند که هر یک از آن‌ها را با یک استراتژی متفاوت خریده‌اند. این افراد برخی از رمز ارزها را در کوتاه مدت می‌فروشند و ممکن است ارزهای دیگر را برای بلندمدت نگه دارند.

تریدرها، اشخاصی هستند که بیش‌ترین سود را در بازار ارزهای دیجیتال کسب می‌کنند. تریدر کسی است که از نوسانات قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند تا در کوتاه مدت به سود برسد. یعنی زمانی که قیمت یک ارز پایین است آن را می‌خرد و پس از یک سود در کوتاه‌مدت، آن را می‌فروشد. با اینکه معامله‌گری ممکن است جذاب به‌نظر برسد، فراموش نکنید که این روش ریسک‌های فراوانی دارد. اگر قصد دارید به یک تریدر تبدیل شوید، باید ابتدا دانش و مهارت تحلیل خود را ارتقا دهید.

۲-نداشتن یک برنامه شفاف و دقیق

بدترین اشتباه برای یک سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال، نداشتن یک برنامه‌ریزی دقیق برای آینده است.

یک دهه پیش، می‌توانستید با یک کامپیوتر خانگی، بیت کوین استخراج کنید و اکنون میلیاردر باشید، اما امروزه اوضاع متفاوت است و رقابت بر سر استخراج بیت کوین بسیار بالا رفته است. بنابراین، به‌سادگی نمی‌توانید در بازار رمز ارزها سود کسب کنید.

شما باید پیش از تصمیم‌گیری، اهداف و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری خودتان را مشخص کنید. زمانی که ندانید در این مسیر به کجا می‌روید، ریسک ضرر چند برابر می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود فقط پس از تعیین اهداف و خواسته‌های خود، وارد بازار رمز ارزها شوید.

۳-نداشتن دانش مالی درباره ارزهای دیجیتال

نداشتن دانش مالی کافی در مورد ارزهای دیجیتال، یکی از اصلی‌ترین اشتباهاتی است که اشخاص هنگام سرمایه‌گذاری در این بازار مرتکب می‌شوند.

این روزها بسیاری از افراد در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، بدون اینکه کوچک ترین دانشی در مورد مفهوم فناوری این حوزه مثل بلاک چین داشته باشند.

بیشتر افراد به این دلیل که تصور می‌کنند با خرید ارزهای دیجیتال می‌توانند به‌سادگی پولدار شوند، وارد این بازار می‌شوند. این تصور، فاصله زیادی با واقعیت دارد.

۸۸۸۸

۴-نداشتن صبر لازم در برابر نوسان قیمت

ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه دارای پشتوانه مرکزی مثل بانک‌ها و دولت‌ها نیستند، ذات پرنوسانی دارند. ارزش رمز ارزها توسط سرمایه‌گذارانی که در بازار حضور دارند، تعیین می‌شود. البته نوسانی بودن بازار ارزهای دیجیتال، لزوما یک مشکل نیست، بلکه با تعیین اهداف و استراتژی معاملاتی خود، می‌توانید این موضوع را به یک فرصت سودآور تبدیل کنید.

بسیاری از افراد، توان و ظرفیت کافی را ندارند تا در برابر تندبادهای بازار رمز ارز، دوام بیاورند و معمولا زمانی که می‌بینند شرایط مطابق با پیش‌بینی آن‌ها نبوده، با عجله ارزهای خود را می‌فروشند. اگر قصد دارید در بازار ارزهای دیجیتال به سود برسید، باید صبر کافی را برای عبور از نوسانات بازار داشته باشید.

۵-نداشتن تنوع در سبد دارایی ارزهای دیجیتال

یک مشکل رایج دیگر، نداشتن یک سبد متنوع از رمز ارزهای مختلف است. زمانی که پول‌تان را فقط روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید، شما ریسک ضرر را افزایش داده‌اید، یعنی اگر یک خبر یا رویداد باعث به هم ریختن بازار مالی شود، تقریبا غیر ممکن است دوباره همان پولی که گذاشته‌اید را برداشت کنید.

بهترین روش برای متنوع کردن پرتفوی خود، این است که سرمایه‌تان را بین انواع ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، تتر و دیگر آلت کوین‌های مهم تقسیم کنید. می‌توانید پس از کسب اطلاعات و تحلیل قیمت‌ها، انواع ارز دیجیتال را بر اساس خواسته‌ها و اهداف خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب، شما با پنج اشتباه مرگباری که بسیاری از افراد در بازار ارز دیجیتال انجام می‌دهند، آشنا شدید. باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا مرتکب این اشتباهات نشوید. همیشه به یاد داشته باشید که روش سرمایه‌گذاری خود را تعیین کنید، یک برنامه دقیق داشته باشید و دانش خود را ارتقا دهید.

به‌علاوه، مهم است که از هوش هیجانی کافی برخوردار باشید تا بتوانید در زمان نوسان قیمت‌ها در بازار، هیجان خود را کنترل کنید و از اقدامات عجولانه خودداری کنید. هیچگاه، همه تخم‌مرغ های خود را در یک سبد نگذارید، بلکه چند ارز دیجیتال آینده‌دار را در سبد دارایی خودتان داشته باشید.

۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
کد خبر: 15115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha