عقب نشینی سنگر به سنگر بورس/شاخص کل بورس کانال مهم یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را هم از دست داد / پالایشی‌ها در کف قیمتی! + نقشه بازار

بازار امروز نیز نا امید و بلاتکلیف کار خود را آغاز کرد. به گونه ای که نماگر بورس در ۱۵ دقیقه آغازین بیش از ۸ هزار واحد منفی را ثبت کرد، شاخص کل مهمترین حمایت خود را از دست داده و این عدم حمایت و برآورده نشدن انتظارت در برخی نمادها در گزارشات ۱۲ ماهه شرکت‌ها همچنان به فشار فروش بازار دامن زده و تا زمانی که اراده قوی برای بازگشت تعادل در بازار وجود نداشته باشد شاهد افت بیشتر بازار خواهیم بود.

گروه بورس  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ نماگر بورس تهران امروز در ادامه روند نزولی خود ۱۲۱۰۰ واحد عقب نشست و با از دست دادن کانال حمایتی یک میلون و ۱۰۰ هزار واحد به یک میلیون و ۹۵ هزار واحد رسید.امروز خریدهایی توسط صندوق توسعه و تثبیت بازار در برخی از نمادهای گروه پالایش، پتروشیمی و فلزات رقم خورد. در گروه خودرو، لیدر این گروه یعنی سایپا مهمترین حمایت خود یعنی ۱۶۰ رو از دست داد . ایران خودرو علی رغم افزایش نرخ محسوس محصولات خود و نیز آگهی فروش با این نرخ ها، همچنان اقدام به شفاف سازی در کدال نکرد.  پالایش ها نیز همگی در کف قیمتی دادوستد شدند و خریدهای صندوق توسعه نیز دردی از این گروه را دوا نکرد. در بین پتروشیمی ها نماد شاراک معاملات روان و مثبتی را تجربه کرد. در گروه بانکی نیز اکثر نمادها در بازه منفی مورد معامله قرار گرفتند. اطلاعیه بازگشایی بانک ملت همراه با مچینگ منفی ۲۰% که با عدم تایید ناظر همراه شد امید بازگشایی بهتر برای فردا را داد.

شاخص هم وزن امروز هم سرخ پوش به کار خود خاتمه داد، خبر شمارش معکوس برای خروج سیمان از نظام قیمت‌گذاری و افزایش نرخ برخی سیمانی ها و نیز احتمال معامله آن ها در بورس کالا سبب تحرکات مثبت در این گروه شد که به عنوان نمونه می‌توان به رنج مثبت در نماد سشرق و سیدکو تا صف خرید و همچنین معاملات مثبت هلدینگ این گروه یعنی سفارس اشاره کرد. پارتا در گروه لاستیک و نمرینو در گروه منسوجات سبز های گروه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی در محدوده ۲۸ درصد منفی فزرین و بازگشایی ۴۵ درصد منفی در نماد شتوکا و ۳۵ درصد منفی ولملت اشاره کرد.

افت ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۹۵ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴ هزار و ۹۹۹ واحد  افت  کرد و به رقم ۳۸۳ هزار و ۲۱۷ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۵۳ هزار  معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد شتران تاثیر مثبت و سهام وبملت، وتجارت، پارسان، وبصادر، رمپنا، خساپا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شپنا، شتران، فملی، ولپارس، شستا، خگستر، ثامید از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۷ واحد افت، رقم ۱۷ هزار و  ۴۷۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۴۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۳۳ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام آریا، شگویا، زاگرس  بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فرزین، مارون، صبا، مادیرا  اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، فتوسا، کزغال، کرمان، وسپهر، ذوب، آریا است.

انتهای پیام. /

۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 15102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha