سیگنال‌های مهم بورس امروز سوم خرداد / بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام شاخص کل افت ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد و عمده نمادهای بازار روندی منفی را گذراندند. بیشترین تاثیر منفی را امروز پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها در بازار داشتند اما در این میان به دلیل تغییر در نرخ فروش سیمانی‌ها نمادهای گروه سیمانی روندی مثبت و متعادل را داشتند. باید دید امروز چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام شاخص کل افت ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد و عمده نمادهای بازار روندی منفی را گذراندند. بیشترین تاثیر منفی را امروز پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها در بازار داشتند اما در این میان به دلیل تغییر در نرخ فروش سیمانی‌ها نمادهای گروه سیمانی روندی مثبت و متعادل را داشتند.

_ وزیر ارتباطات از عرضه بسته اینترنت یک ماهه رایگان به مردم به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

_ در دو روز گذشته فشار فروش باعث شد تا حدود ۲۰۰ میلیون دلار از ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها کاهش پیدا کند. بیت‌کوین و اتریوم به پایین‌ترین سطح ماهانه خود رسیده‌اند و سایر آلت‌کوین‌ها هم در شرایط نزولی سطح حمایت خود را از دست داده‌اند.

_ جلسات شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها فردا و پس فردا هم ادامه دارد و سه‌شنبه جلسه نهایی برگزار می‌شود.

_ معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان گفت :قیمت مصوب ۸۷۰۰ تومان برای شکر وارد شده با ارز دولتی بود، اما با توجه به تغییر گروه کالایی شکر در سال گذشته از گروه یک به دو و قطع تخصیص ارز دولتی به این کالا، ذخایر شکر وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاهش یافته و رو به اتمام است و شکر وارد شده با ارز نیمایی نیز مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست.

_ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وصول نامه خودروسازان و قطعه‌سازان خبر داد و گفت: خودروسازان و قطعه‌سازان در این نامه تصریح کرده‌اند که مخالفت و مشکلی با آزادسازی واردات خودرو ندارند و آن را موجب بهبود فضای رقابتی در بازار می‌دانند.

_ منابع خبری گزارش دادند، یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفته است:با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس، احتمال تمدید مشروط توافق قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

_رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: ارزهای دیجیتال فاقد هرگونه پشتوانه دولتی و بانکی بوده لذا سرمایه‌گذاری در این رابطه با مخاطراتی همچون بلوکه شدن دارایی‌ها و انواع کلاهبرداری مواجه است. اشخاصی که تحت عنوان صرافی مجازی فعالیت می‌کنند فاقد مجوز بوده و اقدامات آنها در سرفصل جرایم اخلال در نظام اقتصادی، فرار مالیاتی و پولشویی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

_در بازار دیروز دوم خرداد، انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. همچنین قیمت سکه به ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار تومان کاهش یافت.

_ قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی برای روز گذشته به قیمت ۲۲۳۹۴ تومان رسید. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۱۹۵۱ تومان تعیین شد.

_ بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲۱۶ بیمار کووید ۱۹در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 15079

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha