نقطه سرخط ؛بازگشت شاخص به سطح تیرماه ۹۹/ افت ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

بازار در نخستین روز کاری هفته و روز نخست سومین ماه سال در حالی آغاز به کار کرد که نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین حدود ۵ هزار واحد افت را ثبت کرد، با وجود اخبار مربوط افزایش قیمت‌های جهانی، گزارش های خوب ۱۲ ماهه، قیمت‌های ارزنده تر از روز قبل و افت چشمگیر نمادها و ... که همگی باید سبب توقف ریزش بازار شود باز هم شاهد مرگ دسته جمعی نمادها در کلیت بازار هستیم . عقب گرد امروز شاخص باعث شد تا سطح شاخص کل به سطح تیرماه ۹۹ برسد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ تمام گروه‌های موثر بر شاخص کل امروز در کف قیمتی معاملات خود را آغاز کردند و در این بین گروه خودرویی با توجه به جمع آوری صف فروششان توسط صندوق تثبیت بازار با اوضاع بدتر و اسفناک تری نسبت به بقیه روبروبودند و مجددا با صف فروش به کار خود پایان دادند. گویی که در اول راه ریزش و سقوط قرار دارد. پالایش ها با توجه به گزارش های مبهم خود روز پر عرضه ای را سپری کردند که از آن میان شپنا با بیش از ۱۰۰ میلیون متقاضی فروش به معاملات خود خاتمه داد. معاملات نماد فملی نیز با بیش از ۱۰۰ میلیون دادوستد در حداقل قیمتی جریان داشت. در گروه بانکی همانند روز گذشته معاملاتی دو نماد وپاسار و وپارس معاملات متعادلی را تجربه کردند و بقیه نمادهای گروه سرخ پوش بودند.

شاخص هم وزن نیز همچنان در سراشیبی قرار دارد و باتوجه به روند کلی و منفی بازار نشانه هایی از بهبود روند تا اینجای کار به چشم نخورده و تعداد نمادهای سبزپوش بسیار انگشت شمار هستند، بعنوان مثال می توان به صف خرید در سهام آذریت و معاملات مثبت در نمادهای ثامید، بیمه ما و ساوه اشاره کرد و در بقیه گروههای شاهد سرخپوشی کامل نمادها بودیم.

 از جمله بازگشایی های تاسف بار امروز میتوان به بازگشایی های ۵۲ درصد منفی در نماد شتوکا، ۶۱ درصد منفی در نماد سفاسی و ۵۰ درصد سرخ در نماد حبندر و... اشاره کرد.

شاخص کل بورس امروز  شنبه (  ۱ خرداد ۱۴۰۰) به رقم یک میلیون و ۱۲۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴ هزار و ۸۹۷ واحد افت داشت. در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۲۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴هزار و ۸۹۷ واحد  افت  کرد و به رقم ۳۹۲ هزار و ۸۵ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۵۵ هزار  معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فملی، فارس، کگل، شستا، کچاد، تاپیکو، شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی برکت، شستا، خودرو، فملی، خساپا، ثامید، اپال از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۲۸ واحد افت، رقم ۱۷ هزار و  ۶۶۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۱۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۳۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای بپارس بیشترین تاثیر مثبت و سهام آریا، زاگرس، هرمز، شگویا، ذوب، صبا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، فتوسا، ساوه، کرمان، وسپهر، شگویا، بپارس است.

انتهای پیام. /

۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 15023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha