سود سهام عدالت در پیچ و تاپ وعده‌ها

در حالی که بارها مسئولان سازمان بورس وعده پرداخت ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت دادند که با آغاز خردادماه نیز خبری از پرداخت نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ ظاهرا پرداخت سود سهام عدالت به چالش عجیبی تبدیل شده و سهامداران پس از اینکه ارزش سهام آن‌ها بسیار کاهش یافته است اکنون برای دریافت مبلغ ناچیز سود سهام خود هم باید التماس کنند.

مسئولان سازمان بورس وعده‌های چندباره‌ای برای پرداخت سود سهام عدالت دادند، اما هیچکدام محقق نشده است.

مدیران بورس که با توجه به نوع عملکرد در صدور قوانین و انتصابات نشان دادند در مدیریت ناتوان هستند بار دیگر با عدم واریز سود سهام عدالت بر این ناتوانی صحه گذاشتند و وعده‌های مکرر خود دراین‌باره را نقص کردند.

روزهای پایانی اسفند ۹۹ بود که بخشی از سود سهام عدالت به‌حساب سهامداران واریز شد و مقرر شد بخش دوم در مدت کوتاهی پرداخت شود اقدامی که در همان زمان با توجه به مبلغ ناچیز آن موجب انتقادات زیادی شد.

در ابتدا دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس وعده داده بود مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از آغاز ماه رمضان واریز شود، اما این وعده عملی نشد حتی با آغاز ماه رمضان نیز خبری از پرداخت سود سهامداران نشد.

حتی فهیمی سخنگوی آزادسازی سهام عدالت نیز در اوایل اردیبهشت‌ماه اظهار کرده بود؛ درصدد هستیم تا مابقی سود سهام عدالت را از شرکت‌ها دریافت و به‌حساب افراد واریز کنیم.

وی نیز همانند رئیس سازمان بورس وعده پرداخت در ماه رمضان را به سهامداران داد و گفت: به شرکت‌ها اعلام کردیم تا سود باقیمانده را به‌زودی و در ایام ماه رمضان به‌حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود حتی تهدید کرد اسامی شرکت‌هایی که اقدام به واریز سود نکنند را افشا می‌کند و برای آن‌ها جریمه در نظر گرفته می‌شود.

طبق معمول نه اسامی شرکت‌های متخلف اعلام شد و نه پولی به‌حساب سهامداران واریز شد تا کماکان سهامداران چشم‌انتظار بمانند.

تمام این وعده‌ها در حالی از سوی مسئولان مربوطه بیان‌شده که یک هفته از پایان ماه رمضان نیز گذشته، اما خبری از واریز سود نیست و نکته مهم‌تر عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه دراین‌باره است.

۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 15009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha