کارنامه جهنمی بورس دراردیبهشت! /رقم روزانه خروج پول از بورس در اردیبهشت ماه + نمودار

پس از بازدهی مثبت بازار سهام در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته، بازدهی بورس در دو ماه ابتدایی ۱۴۰۰ منفی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت به سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد رسید تا اردیبهشت ماه را در کانالی پائین‌تر از ماه قبل به پایان ببرد. شاخص کل در پایان اسفند در کانال ۱.۳ میلیونی مستقر بود، در پایان اردیبهشت در کانال ۱.۲ میلیونی بود و در پایان اردیبهشت به کانال ۱.۱ میلیونی رسید.  

بورس

بازدهی منفی بورس

با ایستادن شاخص بورس در سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد بازدهی بورس در اردیبهشت ماه به منفی ۵.۳ درصد رسید. این در حالی است که بازدهی بازار در ماه‌های بهمن و اسفند به ترتیب مثبت ۷.۶ درصد و مثبت ۵.۶ درصد بود. بازدهی بورس در ماه فروردین نیز منفی ۶.۷ درصد بود.

شاخص کل هم وزن نیز در آخرین روز کاری اردیبهشت نسبت به آخرین روز معاملاتی فروردین ۳۴ هزار و ۷۰۲ واحد پائین‌تر ایستاد. بنابراین شاخص هم وزن نیز افت ۸ درصدی را در اردیبهشت پشت سر گذاشت.

بورس

کاهش ۶ درصدی میانگین خروج پول حقیقی

در ۲۰ روز معاملاتی اردیبهشت ماه تنها در یک روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در اردیبهشت ماه ۷ هزار و ۸۰ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۳۵۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به رقم ۳۷۸ میلیارد تومانی فروردیندماه افت ۲۴ درصدی دارد.

کاهش میانگین ماهانه ارزش معاملات

مجموع ارزش معاملات کل بازار سهام در اردیبهشت ماه ۲۱۸ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان بود. میانگین روزانه ارزش معاملات کل ۱۰ هزار و ۹۴۷ میلیارد تومان است که نسبت به ماه پیشین افت ۳۱ درصدی داشته است.   

رشد اندک میانگین ماهانه ارزش معاملات خرد

در ماه اخیر مجموع ارزش معاملات خرد بورس ۵۷ هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان بود. همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد ۲ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان است که نسبت به فروردین‌ماه رشد ۰.۱۷ درصدی داشته است. رشد اندک میانگین ارزش معاملات سهام نشانه تداوم رکود معاملات بازار سهام است.

افزایش میانگین ارزش عرضه

میانگین ارزش صف‌های فروش در پایان معاملات روزانه بورس تهران در اردیبهشت ماه ۳ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه پیشین ۱۶ درصد افزایش یافته است.

افت میانگین ارزش تقاضا

میانگین ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات روزانه بورس تهران در اردیبهشت ماه ۸۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۹۸ میلیارد تومانی فروردین ماه ۱۰ درصد کاهش یافته است. به طور کلی در ماه اخیر میانگین روزانه صف‌های خرید ۳ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان کمتر از میانگین روزانه صف‌های فروش بود، به عبارت دیگر به طور میانگین معاملات روزانه بازار با مازاد عرضه ۳ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومانی بسته شده است.  

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 14974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha