نقش اجتناب ناپذیر خانواده در موفقیت

خانواده به عنوان یک جامعه مهم اما کوچک، نقش کلیدی در موفقیت افراد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آیا تا به حال موفقیت را تعریف کرده اید؟ تعریف شما از موفقیت چیست؟ اغلب مردم بر این باور هستند که موفقیت چیزی است که می‌توانیم بدون هرگونه حمایتی  به آن دست پیدا کنیم.

اغلب مردم بر این باور هستند که افراد موفق به دلیل اعتبار و شهرت، شغل عالی و ثروتشان مشهور هستند و به همین دلیل، این افراد نه تنها موقعیت شغلی بلکه وضعیت اقتصادی خوبی هم دارند که همین موضوع باعث خوشبختی آن‌ها در زندگی می‌شود.

با این حال، باید بپذیریم هر فردی که از لحاظ مالی غنی است لزوما بدین معنا نیست که همیشه طعم خوشبختی را می‌چشد. به این دلیل که در بسیاری از مواقع، افراد از لحاظ دارایی هایی چون ملک و طلا و پس انداز ثروت بالایی دارند و غنی هستند، اما از لحاظ خوشبختی در فقر به سر می‌برند و اگرچه از بعد اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برند، اما گاهی با افراد جامعه آن طور که باید تعامل خوبی ندارند.

به نظر شما موفقیت واقعی و مهم‌ترین عاملی که باعث موفقیت ما می‌شود چیست؟

بسیاری از مردم معتقد هستند که موفقیت به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به حمایت جامعه، خانواده، مدرسه اشاره کرد با این حال، بیشتر مردم بر این باور هستند که حمایت خانواده مهم‌ترین عامل موفقیت افراد است؛ به طوری که خانواده اولین محل یادگیری و در حقیقت، یک حمایت اقتصادی و عاطفی برای افراد است.

یکی از کارشناسان می‌گوید از آن جایی که خانواده به عنوان نخستین مکان یادگیری افراد محسوب می‌شود بنابراین نقش حیاتی در موفقیت افراد دارد.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که اگرچه خانواده کوچک‌ترین گروه زندگی اجتماعی است، اما نخستین گروهی است که اصول اساسی زندگی را به شما می‌آموزد. به عنوان مثال؛ اعضای خانواده، ارزش‌ها و هنجارهای زندگی و همچنین درست و غلط زندگی را به شما می‌آموزند.

خانواده، نهادی است که در آموزش شخصیت به کودکان از بدو تولد نقش مهمی دارد و به آن‌ها بایدها و نبایدهای شخصی و رفتار اجتماعی را می‌آموزد و در رشد شخصیتی آن‌ها تاثیر بسزایی دارد چرا که خانواده تمام تلاش خود را می‌کند که زندگی با کیفیتی را برای اعضای خود فراهم کند تا از لحاظ در تحصیلی و اقتصادی و اجتماعی شرایط مطلوبی داشته باشند.

حمایت خانواده می‌تواند در ایجاد روابط بین فردی مثبت کمک کننده باشد؛ به طوری که وقتی کودک، ارزش، نگرش، اعتقادات، انسانیت و فرهنگ را از خانواده خود یاد بگیرد به معنای واقعی کلمه به آن عمل می‌کند و در زندگی اجتماعی خود نیز دیدگاه مثبتی به آن دارد.

وقتی خانواده از فرزند خود حمایت عاطفی و اقتصادی کند آن فرزند هم به خوبی و به درستی به وظیفه اجتماعی خود می‌پردازد و تا حد زیادی از خشونت‌های اجتماعی کاسته می‌شود و علاوه بر این، حمایت عاطفی خانواده یکی از مهم‌ترین عواملی است که افراد را ترغیب می‌کند تا به اهداف خود برسند و همین عشق و گرمای موجود در خانواده باعث می‌شود که سعادتمندی هر یک از اعضای این کانون تضمین شود.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 14945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha