ورود پول هوشمند به نقاط ورود و کف سهام

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر پول هوشمند وارد بازار شود با توجه به ارزنده بودن سهام، این سطوح می‌تواند کف بازار باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ احمد اشتیاقی درباره رشد شاخص اظهار کرد: به نظر می‌رسد در سهم‌های بنیادی با توجه به گزارش‌های که از سوی شرکت‌ها ارائه شده و قیمت کامودیتی‌ها در بخش فلزی، معدنی و پتروشیمی، EPS‌هایی که برآورد می‌شود بسیار مناسب و ارزنده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توقف روند کاهش قیمت دلار، شک و شبهه‌ای که درباره قیمت آن وجود داشت در حال از بین رفتن است و فعالان بازار به این نتیجه رسیدند که نرخ دلار زیر ۲۰ هزار تومان نخواهد رسید بنابراین سهام در قیمت‌های فعلی ارزنده است.

وی گفت: همچنین در بخش پالایشگاهی و خودرویی اصلاح قیمت خوبی صورت گرفت و مستعد برگشت بودند بنابراین مجموع این عوامل موجب تحرک مثبت در بازار شد.

اشتیاقی با اشاره به اینکه اجماع تحلیلگران برای امسال بازدهی ۴۰ درصدی در بازار سرمایه است بیان کرد: زمانی که طی سه روز بازار با بازدهی ۱۰ درصد در این سهام مواجه می‌شود، سیو سودها فعال‌شده در چنین شرایطی اگر پول هوشمند پارک شده وجود داشته باشد که بتواند نقاط تعادلی بازار را پوشش دهد می‌تواند امیدوار بود پس از سه تا چهار روز معامله کردن بازار روی این سطح قیمتی مجدداً برای یک رشد موقتی آماده شود.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اگر پول هوشمند وارد بازار شود با توجه به ارزنده بودن سهام، این سطوح می‌تواند کف بازار باشد و به‌تدریج با گزارش‌های اردیبهشت‌ماه شرکت‌ها می‌تواند قیمت مناسب‌تر شود.

وی درباره بازگشت اعتماد به بازار تصریح کرد: برای بازگشت اعتماد باید اصلاح در سهامی که نیاز است صورت بگیرد تا به نقاط تعادلی برسند و پول‌های هوشمند نیز در این نقاط ورود کرده و کف سهام را خریداری کنند تا اعتماد به بازار برگردد.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر: 14756

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha