رشد حجم و ارزش معاملات در بورس کالا

در هفته منتهی به ۲۴ اردیبهشت ماه ۶۳۱ هزار و ۸۷۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۷ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۲ و ۴ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کالا خبر؛ طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲۳۲ هزار و ۸۸۴ تن انواع کالا به ارزش ۴۵ هزار و ۶۱ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۱۹۱ هزار و ۸۲۴ تن فولاد، ۶ هزار و ۸۸۰ تن مس، ۶۶۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۳ هزار تن کنسانتره سنگ آهن، ۴۰۰ تن کک و ۳ کیلوگرم شمش طلا معامله شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۹۶ هزار و ۵۷۸ تن انواع کالا به ارزش ۴۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۲۰۳ هزار و ۳۰۰ تن وکیوم باتوم، ۶۴ هزار و ۱۶۲ تن قیر، ۵۵ هزار و ۶۸۰ تن مواد پلیمری، ۲۸ هزار و ۹۸۴ تن مواد شیمیایی، ۴۰ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، یک هزار و ۹۲۷ تن روغن پایه، ۱۵۰ تن عایق رطوبتی، ۵۰۰ تن سلاپس واکس، ۸۰ تن آرگون و یک هزار تن گوگرد معامله شد.

همچنین ۲ هزار و ۴۱۷ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 14740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha