عرضه ماهانه ۲۵ هزار خودرو در قالب فروش فوق‌العاده اینترنتی

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: ایران خودرو و سایپا به ترتیب ماهانه ۱۸ هزار دستگاه و ۷ هزار دستگاه خودرو در قالب فروش فوق العاده اینترنتی عرضه خواهند کرد.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به نقل از وزارت صنعت و معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در جلسه کمیته خودرو اظهار داشت: ایران خودرو و سایپا به ترتیب ماهانه ۱۸ هزار دستگاه و ۷ هزار دستگاه خودرو در قالب فروش فوق العاده اینترنتی با زمان تحویل حداکثر سه ماه تا پایان سال به متقاضیان عرضه خواهند کرد.

صادقی نیارکی افزود: این طرح در راستای اجرای مصوبات کمیته خودرو و به منظور مدیریت بازار و افزایش عرضه خودرو انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: خودروسازان ۴۰ درصد از تولیدات خود را به طرح‌های جدید فروش و ۶۰ درصد را به انجام تعهدات قبلی خود اختصاص خواهند داد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر ضرورت فروش اموال و املاک غیر مولد و مازاد شرکت‌های خودروساز گفت: منابع مالی حاصل از فروش این اموال باید صرف پروژه‌های ساخت داخل و داخلی سازی قطعات مورد نیاز بشود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: واردات قطعاتی که ساخت داخل می‌شوند، مشمول محدودیت واردات می‌شوند تا تمایل به سمت داخلی‌سازی قطعات افزایش یابد.

وی گفت: تولید قطعات اصلی که هنوز ارزبری دارند در قالب پروژه‌های ملی و حمایت بانک‌های عامل و بانک مرکزی می‌بایست به سمت داخلی‌سازی برود.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: کمیته‌ای در ایدرو با حضور معاونت طرح و برنامه وزارت متبوع و سایر ذینغعان برای رصد برنامه‌های ساخت داخل و هماهنگی برای تأمین تسهیلات مورد نیاز می‌بایست تشکیل شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه برگزاری میزهای ساخت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد، بیان کرد: اولین میز در حوزه پتروشیمی خواهد بود و میزهای بعدی به ترتیب در صنعت لوازم خانگی و خودرو برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 1459
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha