مدال آوران ریو؛ سرنوشت غریب همه جز یک نفر

در صورتی که سهراب مرادی نتواند سهمیه المپیک را بگیرد، از ۸ مدال آور ایران در ریو، فقط یک نفر به توکیو خواهد رفت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه؛ کیانوش رستمی، سهراب مرادی و حسن یزدانی (برندگان مدال طلا)، کمیل قاسمی (برنده مدال نقره)، سعید عبدولی، قاسم رضایی، حسن رحیمی و کیمیا علیزاده (برندگان مدال برنز). این‌ها نام ۸ ورزشکاری است که ۵ سال قبل در المپیک ریو برای ورزش ایران ۸ مدال رنگارنگ کسب کردند و ایران را در رده بیست و پنجم جدول مدالی المپیک قرار دادند.

حالا و در شرایطی که کرونا باعث تعویق یک ساله المپیک شده و نزدیک به دو ماه تا شروع این رویداد بزرگ باقی مانده، با نگاهی به لیست مدال آوران المپیک قبلی کمی غصه مان می گیرد. سوال بزرگ اینجاست که چرا ورزشکارانی که پتانسیل رفتن روی سکوی المپیک را دارند، در این سال ها به درستی حفظ نشدند و حالا هر کدام در یک گوشه با خاطرات المپیک ریو زندگی می کنند.

باورنکردنی است که بگوییم از میان این ۸ نفر فقط حسن یزدانی توانسته مجوز ورود به المپیک توکیو را کسب کند و شاید در روزهای آینده سهراب مرادی نیز این سهمیه را به دست بیاورد.

.

حسن یزدانی؛ همچنان مقتدر و به امید دومین طلا
از بزرگترین ستاره سال های اخیر ورزش کشور شروع می کنیم؛ تنها کسی که جزو مدال آوران دوره قبلی المپیک هست و در این دوره نیز مدت هاست خیالش از حضور در المپیک راحت شده. او که حدود یک سال به دلیل مصدومیت از میادین دور بود، اخیرا نشان داده که به دوران اوج بازگشته و تنها سد مقابل رسیدن او به دومین طلای المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد، دیوید تیلور آمریکایی است.

.
سهراب مرادی؛ امیدوار به رزرو بلیت در دقیقه ۹۰
یکی دیگر از طلایی های المپیک ریو سهراب مرادی بود که به دلیل آسیب دیدگی های متوالی در دو سال اخیر نتوانسته وزنه های خوبی را بالای سر ببرد و روند حضورش در المپیک توکیو با مشکل مواجه شده است. سهراب برای اینکه آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه بیازماید، بامداد امروز راهی کلمبیا شده تا بلکه رقبای آسیایی را در جدول امتیازی کنار زده و به عنوان بهترین آسیایی راهی توکیو شود.

.
کیانوش رستمی؛ سراشیبی بعد از طلای المپیک
روندی که کیانوش رستمی در سال های اخیر و بعد از کسب مدال طلای المپیک طی کرده را می توان بدون حتی یک نقطه صعودی دانست. او که سومین مدال المپیکی خود را نشانه گرفته، با اصرار بر تمرینات انفرادی و خارج از اردوی تیم ملی، در چند مسابقه مهم بین المللی اوت کرد و همین روند به از دست رفتن شانس حضورش در المپیک انجامید. حالا او باید المپیک توکیو را از خانه تماشا کند؛ در حالی که می توانست یکی از شانس های مسلم مدال ایران باشد.

.
کمیل قاسمی؛ خداحافظی زودهنگام
خیلی زودتر از آنچه که فکر می کردیم کمیل قاسمی بعد از دو مدال المپیکی که هنوز رنگ قطعی اولین آن مشخص نیست، با دنیای قهرمانی وداع کرد. او بعد از شکست مقابل پرویز هادی در انتخابی تیم ملی سال ۹۸ تشک را بوسید و با چشمانی اشکبار قید ادامه حضور در کشتی را زد.

.

قاسم رضایی؛ المپیک ریو پایان کار بود
یکی از مردان دو مداله ورزش ایران که در لندن طلا و در ریو به مدال برنز رسید، بعد از المپیک ۲۰۱۶ دیگر انگیزه ای برای ادامه کار روی تشک نداشت. او در سال های اخیر چند باری کنار محمد بنا دیده شده، اما گویا خیلی علاقه ای به کار مربیگری هم ندارد.

.

سعید عبدولی؛ حذف عجیب توسط بنا
یکی از کسانی که تصور می شد قطعا در المپیک توکیو هم به دنبال مدال باشد، سعید عبدولی بود. او به عنوان باتجربه ترین عضو تیم ملی کشتی فرنگی به یک باره از سال گذشته توسط محمد بنا کنار گذاشته شد و در کمال تعجب شانسی برای حضور در المپیک پیدا نکرد. عبدولی که در المپیک لندن با اشتباه داوران به مدال نرسید و در ریو برنز گرفت، می توانست یکی از شانس های کسب مدال در توکیو هم باشد.

.
حسن رحیمی؛ خداحافظی در ۲۹ سالگی!
یکی دیگر از کشتی گیران مدال آور ایران در ریو هم در سال های اخیر تصمیم به خداحافظی گرفت؛ آن هم خیلی زودتر از موعدی که پیش بینی می شد. خیلی ها اعتقاد داشتند حسن رحیمی همچنان می توانست نفر اول سبک وزن کشتی آزاد باشد، اما او با رفتن رسول خادم تیم ملی را رها کرد و تلاشی هم برای بازگشت انجام نداد تا خیلی زود کنار برود.

.

کیمیا علیزاده؛ خروج از ایران و ناکام در رسیدن به توکیو
تنها مدال آور تاریخ ورزش زنان ایران بعد از چند جراحی سخت ناگهان تصمیم به خروج از ایران گرفت. او با وجود خارج شدن از ایران برای رسیدن به المپیک توکیو تلاش کرد و تعویق یک ساله مسابقات هم به نفع این دختر تکواندوکار بود. با این حال کیمیا علیزاده در قالب تیم پناهجویان هم نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند و از راهیابی به المپیک توکیو بازماند.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 14548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha