سقوط سنگین شاخص های بازار سهام /شاخص کل ۱۵ هزار و ۵۹۱ واحد افت کرد/ تداوم گارد نزولی بازار سهام + نقشه بازار

در بازار امروز از همان ابتدا، بزرگان گارد نزولی در پیش گرفتند و باز هم سناریوی تکرار مکررات و سرخ پوشی بازار ادامه یافت. در گروه بانکی سهم بانک تجارت که همانند معاملات روز گذشته بانک صادرات، با اردرهای حمایتی قوی روبرو بود در نهایت تحت تاثیر جو منفی بازار، در کف قیمتی مورد دادوستد قرار گرفت. در گروه خودرویی سایپا همچنان پرچمدار عرضه ها با نیم میلیارد متقاضی فروش در پیش گشایش بود و تنها ۷ میلیون حجم معاملات داشت. پالایش و فلزات نیز با برتری عرضه همراه بودند و با توجه به قیمتهای جهانی مس و روی و نیز قیمت های بیلت و اسلب که در نوع خود رکورد شکنی داشتند، اما حرکت قابل توجهی در این گروه ها در بازار شاهد نبودیم.

 گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛  در بازار امروز از همان ابتدا، بزرگان گارد نزولی در پیش گرفتند و باز هم سناریوی تکرار مکررات و سرخ پوشی بازار ادامه یافت. در گروه بانکی سهم بانک تجارت که همانند معاملات روز گذشته بانک صادرات، با اردرهای حمایتی قوی روبرو بود در نهایت تحت تاثیر جو منفی بازار، در کف قیمتی مورد دادوستد قرار گرفت. در گروه خودرویی سایپا همچنان پرچمدار عرضه ها با نیم میلیارد متقاضی فروش در پیش گشایش بود و تنها ۷ میلیون حجم معاملات داشت. پالایش و فلزات نیز با برتری عرضه همراه بودند و با توجه به قیمتهای جهانی مس و روی و نیز قیمت های بیلت و اسلب که در نوع خود رکورد شکنی داشتند، اما حرکت قابل توجهی در این گروه ها در بازار شاهد نبودیم.

در شاخص هم وزن بیش از ۱۸۰ نماد بدون حتی ۱ معامله به کار خود پایان دادند و تا زمانی که بازار از کمبود نقدینگی و عدم اعتماد رنج میبرد، همچان شاهد این روند نزولی خواهیم بود.

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۵ هزار و ۵۹۱ واحد نزول، به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۲۰۷ واحد  نزول  کرد و به رقم ۴۲۰ هزار و ۸۱۱ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۰۴ هزار  معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام نماد فولاد، فارس، فملی، شستا، کچاد، تاپیکو، شپنا بیشترین منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی اپال، وپاسار، شستا، وتجارت، فملی، وبصادر، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۳۸ واحد ریزش، رقم ۱۷ هزار و  ۲۲۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۳۶ هزار میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای بپاس، مارون، آریا، میدکو، هرمز، کگهر، شگویا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وسپهر، ذوب، دماوند، آریا، بگیلان، شگویا است.

انتهای پیام. /

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 14535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha