رئال مادرید؛ ۴ بازی را ببر و قهرمان شو!

با تساوی امشب بارسا و اتلتیکو، رئال مادرید اکنون سرنوشت قهرمانی را خودش تعیین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، دیدار نه چندان جذاب بارسا و اتلتیکو در نوکمپ با تساوی بدون گل به اتمام رسید. با این تساوی اتلتیکو توانست صدر را حفظ کند و در بازی های رودرو نیز نتیجه ای بهتر از بارسا کسب کند. تیم تحت هدایت دیه گو سیمئونه در بازی رفت توانسته بود بارسا را ۱-۰ شکست دهد.

اتلتیکو ممکن است صدر جدول را فردا از دست بدهد، اگر رئال مادرید بتواند سویا را شکست دهد. در این صورت رئال می تواند با توجه به نتیجه بهتر نسبت به اتلتیکو در بازی های رودرو، با سه برد دیگر قهرمانی اش را قطعی کند.

رئال در بازی رفت اتلتیکو را ۲-۰ شکست داد و در بازی برگشت نیز موفق شد در زمین این تیم تساوی ۱-۱ را بگیرد. رئال فعلا پس از اتلتیکوی ۷۷ امتیازی و بارسای ۷۵ امتیازی در رده سوم قرار دارد.

.

۴ بازی باقیمانده رئال مادرید برابر سویا، گرانادا، بیلبائو و ویارئال است.

بارسا سه بازی دیگر برابر لوانته، سلتا و ایبار باید برگزار کند.

اتلتیکو هم به مصاف سوسیداد، اوساسونا و وایادولید خواهد رفت.

.

کورس داغ قهرمانی لالیگا

.

.

اتلتیکو مادرید

رده فعلی: اول با ۷۷ امتیاز

بازی های باقی مانده: رئال سوسیداد (خانگی)، اوساسونا (خانگی)، رئال وایادولید (خارج از خانه)

آخرین باری که اتلتیکو موفق به بردن عنوان قهرمانی در لالیگا شد، سرنوشت همه چیز در آخرین روز این رقابت ها رقم خورد و آنها توانستند با تساوی در نوکمپ برابر بارسا عنوان قهرمانی فصل ۱۴-۲۰۱۳ را از آن خود کنند. با توجه به نزدیکی تیم ها در کورس قهرمانی، امسال نیز ممکن است تعیین قهرمان به آخرین روز بازی ها کشیده شود. امسال آخرین بازی اتلتیکو برابر رئال وایادولید و خارج از خانه است و وایادولید نیز احتمالا برای فرار از سقوط به دسته پایین تر به امتیازات این بازی نیاز خواهد داشت.

بارسلونا

رده فعلی: سوم با ۷۵ امتیاز

بازی های باقی مانده: لوانته (خارج از خانه)، سلتا (خانگی)، ایبار (خارج از خانه)

شاگردان رونالد کومان می توانستند هفته گذشته با یک برد صدرنشین لالیگا شوند اما آنچه که می توانست شبی سرنوشت ساز در مسیر قهرمانی بارسا و رساندن آنها به صدر جدول و عوض کردن لیدر لالیگا باشد، از آنچه انتظار می رفت هم دراماتیک تر از آب درآمد. بارسا با شکست ۲-۱ برابر گرانادا در خانه اجازه داد تا فرصت صدرنشینی از دستش سر بخورد و اتلتیکو همچنان صدرنشین ماند. این شکست به ان معنا بود که سرنوشت قهرمانی دیگر در دست کاتالان ها نیست. آنها توانستند هفته گذشته برابر والنسیا به برتری ۳-۲ پیدا کنند ولی توقف امروز برابر اتلتیکو باعث شد تا سرنوشت قهرمانی در دستان آبی اناری ها نباشد و باید چشم انتظار افت رقبا باشند و البته سه بازی بعدی را ببرند.

.

رئال مادرید

رده فعلی: سوم با ۷۴ امتیاز

بازی های باقی مانده: سویا(خانگی) گرانادا (خارج از خانه)، اتلتیک بیلبائو (خارج از خانه)، ویارئال (خانگی)

رئال مادرید در حالی پا به چهار دیدار پایانی فصل می گذارد که هنوز خیلی محکم در رقابت بر سر قهرمانی حضور دارد. آنها اکنون با یک بازی کمتر، تنها سه امتیاز از رقیب همشهری‌شان در صدر جدول عقب هستند. پیروزی ۲-۱ برابر بارسا در ال کلاسیکو باعث شد که آنها بتوانند اتلتیکو را به رده دوم بفرستند اما دو تساوی بدون گل برابر ختافه و سپس بتیس باعث شد تا باز هم در نبرد بر سر قهرمانی بلغزند و به رده دوم سقوط کنند.

زیدان و شاگردانش به خوبی از اهمیت به پایان رساندن قدرتمندانه فصل آگاهند. سپیدپوشان پایتخت در فصل ۲۰-۲۰۱۹  پس از بازگشت از قرنطینه به علت شیوع ویروس کرونا، با پیروزی در ۱۰ مسابقه آخرشان قهرمان لالیگا شدند و روی کاغد حتی به نتیجه آخرین بازی فصل نیز برای قهرمانی نیازی نداشتند. آنها در چند هفته مانده به پایان فصل نتایج خوبی نگرفته اند و زیدان می داند که اگر می خواهد همچنان به قهرمانی امید داشته باشد، باید آن روحیه و ذهنیت اساسی برد را به شاگردانش برگرداند.

آنها البته در آخرین مقطع از فصل دیدارهای سختی پیش رو دارند؛ سه مسابقه از چهار مسابقه باقیمانده رئال برابر تیم هایی است که سال گذشته به رقابت های اروپایی رسیدند. از همه مهمتر دیدار سرنوشت ساز فردا آنها برابر سویا است و در صورت برتری به صدر جدول خواهند رسید.

.

جدول لالیگا

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷
کد خبر: 14510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha