افت ۴۷۶۰ واحدی بورس/شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد رسید  / آغاز خوب اما ناکام بازار سهام + نقشه بازار

امروز شنبه (  ۱۸  اردیبهشت ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۴۷۶۰ واحد نزول به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۸۳۶ واحد نزول داشت.در نخستین روز کاری هفته شاخص کل، مثبت استارت خورد و در ۱۵ دقیقه ابتدایی حدود ۳۵۰۰ واحد رشد را نشان داد. در میان گروه‌های موثر بر شاخص کل فلزات به لیدری فملی روند متعادل و بهتری را نسبت به بقیه بزرگان تجربه کردند و در دقایق ابتدایی بازار با توجه به تقاضای موجود در بازار و همچنین با توجه به اخبار مربوط به قیمت‌های جهانی تا دامنه ۵.۵% مثبت نیز معامله شد اما در نهایت تحت تاثیر جو کلی بازار و فشار فروش موجود در بازار در بازه ۱.۴% مثبت به معاملات خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛  در نخستین روز کاری هفته شاخص کل، مثبت استارت خورد و در ۱۵ دقیقه ابتدایی حدود ۳۵۰۰ واحد رشد را نشان داد. در میان گروه‌های موثر بر شاخص کل فلزات به لیدری فملی روند متعادل و بهتری را نسبت به بقیه بزرگان تجربه کردند و در دقایق ابتدایی بازار با توجه به تقاضای موجود در بازار و همچنین با توجه به اخبار مربوط به قیمت‌های جهانی تا دامنه ۵.۵% مثبت نیز معامله شد اما در نهایت تحت تاثیر جو کلی بازار و فشار فروش موجود در بازار در بازه ۱.۴% مثبت به معاملات خود پایان داد.

گروه خودرو به لیدری سایپا همچنان با فشار فروش در قیمت‌های حداقلی روبرو هستند. ذکر این نکته ضروریست، که روند بازار متاثر از صف فروش و نحوه معاملات سایپا است. گروه پالایش با جمع آوری صفوف فروش پالایشی ها متعادل منفی شروع به کار کردند اما با جو منفی حاصل از بازار با صف‌های فروش به استقبال بازار فردا رفتند. یکی از اتفاقات مهم بازار امروز استقبال خوب، از اوراق تبعی منتشر شده صندوق توسعه بازار  توسط صندوق های درآمد ثابت بود که تقریبا برای اکثر اوراق ها خریدار وجود داشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۷۶۱ واحد نزول، به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۸۳۶ واحد  نزول  کرد و به رقم ۴۲۲ هزار و ۱۸ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۶۴ هزار  معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فملی و فارس بیشترین تاثیر مثبت و نماد شستا، فارس، شپنا، شتران، شبندر بیشترین منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فملی، شستا، وپاسار، وتجارت، اپال، فولاد، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۹ واحد ریزش، رقم ۱۷ هزار و  ۳۶۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۷۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۵۵ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام دماوند بیشترین اثر مثبت و نمادهای کگهر، آریا، ذوب، شگویا، ارفع، صبا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وسهر، آریا، دماوند، بگیلان، شگویا است.

انتهای پیام. /

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 14495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha