جزئیات بازگشت ۵ روزه وجه افرادی که در قرعه کشی خودرو برنده نمی‌شوند

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات بازگشت ۱۰ درصد مبلغ خودرو به حساب متقاضیانی که در قرعه کشی برنده نشوند، گفت: این پول طی ۴ یا ۵ روز به حساب افراد برگردانده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل رادار اقتصاد سهیل معمارباشی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه طبق مصوبه جدید کمیته خودرو، متقاضیان حضور در قرعه کشی خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا باید در زمان ثبت نام ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را به یک حساب واسط واریز کنند، اظهار داشت: متقاضیان خرید خودرو از شرکت های خودروساز باید در زمان ثبت نام، ۱۰ درصد مبلغ خودرو را به حسابی واسط که در اطلاعیه فروش خودروسازان معرفی خواهد شد، واریز کنند.

وی ادامه داد: این حساب واسط، حسابی نزد بانک های عامل خودروسازان است و به محض مشخص شدن نتیجه قرعه کشی، خودروسازان طی مکاتبه با بانک های عامل، فهرست برندگان قرعه کشی را اعلام می کنند و وجه واریزی آنها را از بانک مطالبه می کنند تا به حساب خودروساز واریز شود. در عین حال، وجوه باقی متقاضیان که در قرعه کشی برنده نشده اند نیز آزاد و قابل برداشت خواهد شد.

معمارباشی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در طرح های فروش خودروسازان ۳ روز تعیین شده است، تصریح کرد: قرعه کشی در روز چهارم انجام خواهد شد و همان روز یا فردای آن روز اسامی برندگان به بانک‌ها اعلام می شود. به این ترتیب مشخص می شود که وجوه واریزی چه افرادی باید بلوکه بماند.

به گفته وی، کل این فرآیند طی ۴ تا ۵ روز صورت می گیرد و به این ترتیب وجه پرداختی افرادی که در قرعه کشی برنده نشده باشند، طی ۴ یا ۵ روز آزاد خواهد شد.

به گزارش فارس، برخی  کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «جلوگیری از افزایش قیمت خودرو» مدیریت دولت و اعمال برخی سیاست ها برای دلال بازی در بازار خودرو را خواستار شده بودند که به گفته مسئولان وزارت صنعت، دریافت وجه در زمان ثبت نام خرید خودرو می تواند تقاضای سوداگرانه خرید خودرو را کاهش دهد.

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 1448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha