نود میلیارد تومان؛ سنگین‌ترین حکم تاریخ علیه فدراسیون

فدراسیون فوتبال در بازپرداخت مبلغ شرکت شستا و شکایت این شرکت، به ۹۰ میلیارد تومان محکوم شده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، عددی که از سوی دادگاه بدوی برای بازپرداخت اصل بدهی در نظر گرفته شده، رقم باورنکردنی ۹۰ میلیارد تومان است که بدین وسیله هر یورو بیش از  ۴۰هزارتومان در نظر گرفته شده است.

این عدد درحالی در دادگاه محاسبه شده که فدراسیون برای تجدیدنظر باید دو میلیارد تومان بودجه کنار می‌گذاشته که به دلیل نداشتن بودجه از تجدیدنظر خودداری کرده است!

ظاهرا بالا رفتن عدد حکم به موضوع تاخیر در تامین تادیه نیز بر می‌گردد.

عددی که برای ساختمان فدراسیون در نظر گرفته شده ۶۸ میلیارد و ساختمان پرسپولیس هم ۴۵ میلیارد قیمت‌گذاری شده که نیمی از آن به همراه ساختمان فدراسیون برای تامین این حکم سنگین در نظر گرفته شده است.

تنها امید فدراسیون فوتبال بعد از قطعی شدن حکم و ارسال پرونده به اجرای احکام به دخالت رییس قوه قضاییه یا دیوان عالی کشور برای برگرداندن آن است.

نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر هر یورو ۲۵۸۰۰ هزار تومان ارزش دارد و اگر با نرخ امروز فدراسیون بخواهد تمام مبلغ سرمربی تیم ملی را نقدا پرداخت کند این عدد به ۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید که ۴۰ میلیارد تومان با حکم ارائه شده متفاوت است.

البته جرایم یا بدهکاری های مالیاتی یا چیزهایی مثل این در نظر گرفته نشده است.

نکته دیگری که در این بین وجود دارد و باید به آن توجه بشود، دریافت نامه رفع تعهد ارزی از سوی فدراسیون فوتبال در زمان استقراض این پول از شرکت پتروشیمی فناوران است که فدراسیون امیدوار بود با توجه به این نامه، مبلغ کمتری را به شستا بازپرداخت کند.

فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش قبلا ادعا کرده اند ۲۷ میلیارد تومان به شرکت شستا پول داده اند که بنا به گفته صفی الله فغان پور معاون حقوقی فدراسیون فوتبال این مبلغ به فدراسیون عودت داده خواهد شد.

به این ترتیب هزینه کمتر از یکسال کار مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران به عددی غیرقابل باور رسیده که با حکمی که در حال اجرا است، این عدد به حدود ۴.۵ میلیون یورو به نرخ امروز خواهد رسید که با توجه به روزهای حضور ویلموتس در فوتبال ایران و آنچه او به کشور ما ارائه داده، شاید این عدد او را تبدیل به گران‌ترین مربی تاریخ فوتبال در ازای دقایق و ساعات کاری کند.

این را هم در ذهن داشته باشید مارک ویلموتس روی دریافت ۶ میلیون یوروی دیگر امیدوار به حکم فیفا است. از سوی دیگر ۲ میلیون یورو فدراسیون به او پرداخت کرده بود که در حال حاضر در حساب او بلاک شده و غیرقابل برداشت است که این هم از دیگر شگفتی‌های پرونده پیچیده و عجیب و غریب است.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۱
کد خبر: 14419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha