سقوط ارزش دلار؛ سم اصلی بازار سرمایه/ شاخص این هفته هم سر به زیر است

کارشناس بازار سرمایه با توجه به سقوط دوباره بازار سرمایه مطرح کرد: علت اصلی افت بازار سقوط قیمت دلار بود که همین مسئله باعث خواهد شد معاملات کل هفته در حالت منفی بسته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ سهامداران بازار سرمایه دیروز هم روی خوش به خود ندیدند و نهضت نابرابری صف های خرید وفروش و سنگینی کفه فروش و خروج سرمایه همچنان ادامه دارد و کارشناسان معتقد هستند که افت نرخ دلار نیز امروز روی بازار اثر منفی گذاشت.

یکی دیگر از عوامل موثر روی بازار خبر توافقات است که می تواند شرایط بازار را تغییر داده و از این حالت نزولی خارج کند که بازار مستقیما تحت تاثیر آن قرار گرفته و مشخص نشدن نتایج آن باعث ترس سهامداران و خروج سرمایه از بازار شده است چرا که به عقیده برخی از تحلیل گران بازار شاخصه نقدشوندگی مناسب خود را از دست داده و تا این شرایط بهبود نیابد، وضعیت همینطور مانده و این هفته هم آب خوش از گلوی بورسی ها پایین نخواهد رفت.

محمدمبین شفیعی ناطق، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند معاملات دیروز اظهار کرد: به نظر ‌می‌رسد در حال حاضر بانکی‌ها بتوانند تحرکات مثبتی را در بازار داشته باشند، اما به دلیل فشار فروش بالایی که در این بخش وجود دارد این گروه روند مناسبی را تا پایان دیروز نداشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: قیمت دلار در حال حاضر تاثیر منفی را در جو بازار ایجاد کرده است اما این روند با توجه به توافقات باید به ثبات برسد تا بازار از شوک و هیجان این متغیر خارج شود. اما پیش‌بینی می‌کنم با وجود کاهش نرخ دلار و وارد شدن به کانال ۲۲ هزار تومان در بازار امروز بانکی‌ها لیدر باشند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار تا دلار ۲۰ هزار تومان هم جذابیت برای سرمایه‌گذاری را دارد، گفت: هیجان‌ها ممکن است قیمت دلار را پایین‌تر هم بیاورد و باید توجه کرد که به دلیل شوکی که ایجاد می‌شود بازار محافظه کارانه‌تر از قبل عمل می‌کند. باید دید که دلار در بازار به چه قیمتی به تعادل می‌رسد و اگر به زیر ۲۰ هزار تومان سقوط کند بازار با چالش میان مدت مواجه می‌شود.

شفیعی ناطق درباره جو موجود در بازار ادامه داد: به طور کلی به دلیل شرایط نامطلوب و بد بازار سیگنال‌های مثبت دلار و توافقات برجام هم مانع از ایجاد جو مثبت در بازار شده‌اند که در این صورت به نظر می‌رسد بازار در این هفته در روند مثبتی را طی نکند و منفی به پایان برسد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 14306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha