سیگنال‌های مهم بورسی برای سهامداران / اخبار احتمالا تاثیرگذار برای سهامداران

در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه شاخص کل بازهم نزولی شد و صف‌های فروش نمادهای شاخص‌ساز همچنان به قوت خود باقی ماند. باید دید امروز چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ دیروز هم بازار سرمایه سهامداران را ناامید کرد و عمده نمادها بی‌توجه به سیگنال‌های توافق‌های برجام و کاهش نرخ دلار در صف فروش قفل شدند و در نهایت شاخص کل با ۱۳ هزار واحد منفی در مرز یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد قرار گرفت.

_ رهبر انقلاب: سیاست خارجی در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود.  سیاست خارجه در مسئولین عالی رتبه کشور تعیین می‌شود.

_ جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: آزادسازی خودرو باید در فضای رقابتی انجام شود.

_ وزیر نیرو اعلام کرد، بخشی از بدهی عراق به ایران پرداخت می‌شود.

_ به گفته نائب رئیس انجمن مس ایران قیمت‌ جهانی مس به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسیده و به نظر می‌رسد  این نرخ  تا پایان ۲۰۲۱ تا ۱۱ هزار دلار در هر تن خواهد رسید. خبری که می‌تواند سیگنالی مهم برای سهامداران نمادهای فلزی باشد.

_ قیمت طلا و سکه دیروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ۹ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان رسید.

_ معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با مصوبه جدید دولت استخراج‌کنندگان رمزارز می‌توانند رمزارزهای تولید شده خود را به صرافی‌های مجاز عرضه کنند.

_سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که طرح شهید سلیمانی متوقف نشده است، گفت: از مهر سال جاری واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور آغاز می‌شود.

_ گفته می‌شود جلسه سران قوا با موضوع بازار سرمایه فردا ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

_ مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، دیپلمات‌های ما در هفته‌های آتی برای بازگشت دوجانبه به برجام تلاش خواهند کرد.

_ معاون حقوی و فنی مالیاتی وزارت اقتصاد اعلام کرد، نرخ سود بیشتر از رقم اعلام شده مشمول هزینه قابل قبول مالیاتی نمی‌شود.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 14304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha