مدیرعامل غول صندوق‌های سرمایه‌گذاری: ارزهای دیجیتال هنوز در ابتدای راه خود هستند

با رسیدن ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۲ تریلیون دلار و عرضه عمومی سهام صرافی کوین بیس، برخی معتقدند که صنعت ارزهای دیجیتال دیگر مراحل ابتدایی رشد خود را پشت‌سر گذاشته است. با این حال، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری معروف این‌گونه فکر نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یو تودی، بیل استرومبرگ (Bill Stromberg)، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری تی‌رو پرایس گروپ (T.Row Price Group) معتقد است که ارزهای دیجیتال هنوز راه زیادی در پیش دارند. استرومبرگ در مصاحبه اخیر خود با مجله بالتیمور بیزینس (Baltimore Business)، عنوان کرده که هنوز خیلی مانده تا ارزهای دیجیتال به نهایت پتانسیل خود دست پیدا کنند؛ اما این صنعت با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

او در این‌ باره گفت:

صنعت ارزهای دیجیتال حقیقتاً و جداً در مراحل ابتدایی پیشرفت خود است. البته من معتقدم که این صنعت با سرعت زیادی رشد می‌کند؛ اما همچنان سالها طول می‌کشد تا ارزهای دیجیتال نهایت پتانسیل خود را نشان دهند.

او همچنین در رابطه با سیر صعودی بازار سهام گفت که پس از روند نزولی وحشتناکی که شاهد آن بودیم، منتظر این روند صعودی بوده است. به‌عقیده او، در حال حاضر شاهد یک بهبود اقتصادی هستیم و شرکت‌ها در حال کسب سود از این شرایط هستند. استرومبرگ در این رابطه می‌گوید:

ما هنوز در میانه این روند هستیم. این سیر صعودی حدود یک سال است که آغاز شده و گذر زمان، خیلی چیزها را در مورد آن مشخص خواهد کرد.

در نهایت، استرومبرگ به «شرکت‌های هدفمند خریدار» یا همان «اسپک‌ها» (SPAC) و سفته‌بازی در این حوزه اشاره کرد. به‌گفته وی، اسپک‌ها از بین نخواهند رفت و محبوبیت آنها ادامه خواهد داشت (اسپک به شرکتی گفته می‌شود که هیچ فعالیت تجاری خاصی ندارد و تنها با هدف عرضه عمومی در بورس و جذب سرمایه تأسیس می‌شود. پس از اینکه یک اسپک سرمایه موردنظر خود را جذب کرد، به‌دنبال خرید شرکت‌های خصوصی می‌رود. به‌ این ترتیب، این شرکت‌های خصوصی هم بدون طی کردن مراحل عرضه عمومی و هزینه برای تبلیغات، عمومی خواهند شد. این روش در ماه‌های اخیر بسیار محبوب شده و جای خود را در وال‌ استریت باز کرده است).

به‌گفته او:

محبوبیت اسپک‌ها قرار نیست از بین برود و همچنان ادامه خواهد داشت. در روزهای اخیر کمی از تب‌وتاب آنها کاسته شده؛ که البته این به دلیل شروع هیجانی و پرسرعتی است که این شرکت‌ها داشتند.

شرکت تی‌رو پرایس گروپ واقع در بالتیمور آمریکا، از ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن) تاکنون، مدیریت ۱.۴۶ تریلیون دلار سرمایه را به‌ عهده داشته است.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
کد خبر: 14299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha