خبرهای تازه از بازار خودروهای وارداتی

عواملی که فعالان بازار خودرو معتقدند در صورت تدوام آنها و رسیدن خبر خوش از مذاکرات می توان شاهد افت بیشتر قیمت در بازار وارداتی ها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز به گفته فعالان بازار خودرو (تداوم تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو)، (ریزش قیمت دلار) و (انتظارات مثبت از مذاکرات وین) سه عامل اصلی است که موجب شده تا طی روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار شکل نزولی به خود گیرد.

عواملی که فعالان بازار خودرو معتقدند در صورت تدوام آنها و رسیدن خبر خوش از مذاکرات می توان شاهد افت بیشتر قیمت در بازار وارداتی ها باشیم. از سوی دیگر تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو موجب شده تا معامله چندانی در بازار خودروهای وارداتی در هفته های اخیر صورت نگیرد که این امر نیز بر افت قیمت این خودرو ها اثرگذار باشد.  

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است. 

 اما خودروهای وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  آزرا مدل ۲۰۱۹ که چند ماهی است وارد بازار خودروهای وارداتی شده امروز با کارکرد ۱۷ هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود با این شرایط می توان گفت این خودرو نسبت به اواخر سال گذشته افتی ۵۸۰ میلیون تومانی داشته است.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنوتالیمسان مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. این خودرو با کارکرد ۱۱ هزار کیلیومتر امروز در بازار با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شد، این در حالی که نسبت به آخرین روزهای سال گذشته افتی ۴۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرد.

اما النترا مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، امروز در بازار با قیمت ۹۶۰ میلیون معامله شد و افت  ۱۸۰ میلیونی قیمت را تجربه کرد.

میتسوبیشی اوتلندر بدون کارکرد نیز که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند جدید در بازار یاد کرد، امروز نسبت به اواخر سال گذشته افتی ۷۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت آن در بازار به یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان رسید.

توسان IX۳۵‌ مدل ۲۰۱۷ با کارکرد ۳۵ هزار کیلیومتر نیز با افتی ۴۸۰ میلیون تومانی نسبت به آخرین روزهای سال گذشته امروز با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.  

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 14294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha