اظهارات اخیر برخی مسئولان مایه تاسف است/ سیاست خارجی در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود/ برخی انتخابات را وقتی قبول دارند که نتیجه مطلوب آنها باشد

رهبر انقلاب به مناسبت روز معلم و روز کارگر به بیان نکاتی درباره انتخابات و مسائل روز کشور پرداختند.

به گزارش پلیگاه بری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، همزمان با روز جهانی کارگر و روز معلم، به صورت زنده از طریق شبکه‌های رسانه ملی با مردم سخن گفتند.

سخنرانی رهبر انقلاب همزمان از سایت Khamenei.ir، شبکه یک سیما، شبکه خبر، رادیو سراسری پخش شد.

گزیده بیانات رهبری انقلاب اسلامی در این سخنرانی به شرح زیر است:

قله ماه رمضان ایام قدر و لیالی مبارکه قدر است. ما به این قله رسیدیم. از فرصت بی‌نظیر توسل و تضرع و دعا و طلب از پروردگار استفاده کنیم و این ماه ضیافت الهی است. برترین ضیافت‌های الهی در همین ایام مبارک است.

مسئله امامت با ترازوهای عرفی ما قابل اندازه‌گیری نیست. برخی بزرگان به مفاهیم عالی امامت دست پیدا کردند اما این مسئله از دسترس فهم ما خارج است. با قطع نظر از این رتبه معنوی بالا، امیرالمومنین (ع) بر اساس معیارهای دنیایی هم یک شخصیت بی‌نظیر است.

عدالت بی‌اغماض، گسترده، بدون هیچ ملاحظه و عجیب و غریب که انسان از شنیدن موارد آن شگفت‌زده می‌شود، در کنار ساده‌زیستی آن بزرگوار، شجاعت آن بزرگوار، فداکاری او در راه حق، دریای حکمت او از جمله ویژگی‌های خاص شخصیتی امیرالمومنین (ع) است.

ما هم از لحاظ شخصی باید از این بزرگوار پیروی کنیم و هم درباب حکومت؛ امروز حکومت دست علاقمندان امیرالمومنین (ع) است و باید همین عدالت، همین شجاعت، همین ویژگی‌ها را پیاده کنیم که البته در این زمینه خیلی عقب هستیم.

شهید سلیمانی را دشمنان تهدید به قتل کرده بودند. این بزرگوار گفته بود من را تهدید به چیزی می‌کنند که آن را دنبال می‌کنم.

شهید مطهری مخاطب خود را هدایت می‌کرد، به او اطمینان می‌بخشید. او تکلیف‌گرا بود و دغدغه تکلیف داشت. او هرگز بیکار نماند. میراث فکری پیشینیان را داشت و خود بر آن افزوده بود و این را در اختیار مخاطبان و شاگردان خود می‌گذاشت.

مهم این بود که شهید مطهری همه ظرفیت‌های حوزه فکر و علم را به اولویت‌های فکری جامعه می‌رساند و متصل می‌کرد و این باید مورد توجه معلمان ما هم باشد.

کار معلم انتقال میراث فکری بشر به نسل بعدی است و باید با امانتداری تمام این مسئولیت سنگین را پشت سر بگذارد.

اگر می خواهیم از تولید ملی حمایت کنیم باید از کارگران حمایت کنیم، حمایت از کارگر حمایت از سرمایه ملی است، کارگران قدرت و آبرو می آورند.

دشمنان تلاش کردند جامعه کارگری را در برابر جمهوری اسلامی قرار دهند، جامعه کارگری در خدمت نظام و کنار نظام ایستاد.

باید به کسانی که عامل تعطیل کارخانه‌ها بودند هشداری دهم؛ کسانی که برای منافع خود کارخانه را می‌گیرند و برای استفاده از زمین کارخانه، کارگر را اخراج می‌کنند، وسایل و ابزار را می‌فروشند و بعد زمین را نگاه می‌دارند تا برای ساخت و ساز بفروشند، بدانند که چه آگاهانه چه ناآگاهانه در حق جامعه و کشور خیانت می‌کنند.

انتخابات به معنای واقعی کلمه فرصت مهم است و نباید مردم را دلسرد کرد. انتخابات را نباید با حرف‌های بیهوده و وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه خراب کرد. کسانی که می‌خواهند وارد کارزار شوند، فکر کنند و بعد وارد شوند.

انتخابات یک فرصت بی بدیل است. هیچ چیز مانند انتخابات موجب استحکام پایه‌های اقتدار کشور نمی‌شود. یک عده‌ای مردم را دلسرد می‌کنند و خدشه دار کردن شورای نگهبان و دیگر دستگاه‌ها غلط است.

انتخابات هرگز تخلفی که خلاف امانت باشد یا تاثیری در نتیجه داشته باشد، مطلقا اتفاق نیافتاده است. برخی هستند انتخابات را وقتی قبول دارند که نتیجه انتخابات همان باشد که آنها می‌خواهند.

از بعضی از مسئولین کشور این روزها حرف هایی شنیده شد که مایه تاسف و تعجب است، حرف هایی گاهی شنیده می شود که متناسب با این وظیفه مهم نیست. از بعضی از مسئولین کشور هم این روزها حرف هایی شنیده شد که مایه تاسف و تعجب است.

رسانه های دشمن این حرف ها را پخش کردند، بعضی از این حرف ها تکرار حرف های خصمانه دشمنان و تکرار حرف های آمریکاست.

انصافا نیروی قدس بزرگترین عامل موثر از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیاست.

سیاست خارجی در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود. وزارت خارجه مجری است. نباید جوری حرف بزنیم که گویی سیاست های کشور را قبول نداریم. جوری نباشد که دشمن را شاد کنیم.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
کد خبر: 14292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha