ارزش بازار دیفای حالا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است

داده‌های تازه کوین گکو نشان می‌دهد که ارزش بازار حوزه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) حدود ۱۲۸ میلیارد دلار است. در این میان ارزهای دیجیتال یونی سواپ، چین لینک، آوی و کیک بیشترین سهم را در اختیار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین دسک، صرافی کوین بیس در گزارشی که پیش از عرضه عمومی سهام خود منتشر کرده بود، از دیفای به‌عنوان یکی از رقبای کسب‌وکار خود یاد کرده بود. این در حالی است که وقتی صحبت از دیفای می‌شود، بیش از آنکه ارزش بازار این حوزه اهمیت داشته باشد، حجم ارزهای سپرده‌گذاری‌شده برای کسب سود مهم هستند.

ارزش بازار دیفای حالا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است

این در حالی است که این معیار هم نتایج مشابهی را نشان می‌دهد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی در پلتفرم‌های دیفای قفل شده است.

ارزش قفل‌شده در پلتفرم‌های دیفای مبتنی بر اتریوم، ۶۶ میلیارد دلار برآورد شده که از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال، ۴ برابر شده است. این میزان در ابتدای ۲۰۲۱ تنها ۱۵ میلیارد دلار بود.

از سوی دیگر داده‌های دیفای استیشن (Defistation) نشان می‌دهد که زنجیره هوشمند بایننس با ۳۸ میلیارد دلار دارایی قفل‌شده، در حال رسیدن به اتریوم است. پنکیک سواپ در این زنجیره هوشمند سهم زیادی در اختیار دارد.

در نمودار زیر سرمایه‌های واردشده به دیفای اتریوم در یک سال و اندی پیش گذشته را نشان می‌دهد. در این نمودار، این میزان با سرمایه‌های ورودی به عرضه‌های اولیه سکه در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ مقایسه شده است.

ارزش بازار دیفای حالا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است

جهش سال ۲۰۲۰ در حوزه دیفای باعث شد تا «تابستان دیفای» لقب بگیرد. این مسئله نشان می‌دهد که این بازار در حال حاضر بسیار بزرگتر است.

فوریه سال ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸)، ارزش قفل‌شده دیفای برای اولین بار از ۱ میلیارد دلار عبور کرد. پس از آن و در ماه سپتامبر همان سال (شهریور ۹۹)، ارزش قفل‌شده دیفای در اتریوم به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید. اوایل ماه جاری میلادی هم تنها در پلتفرم کامپوند ۱۰ میلیارد دلار سرمایه قفل شده بود.

ریچارد چن (Richard Chen)، از شرکت وان کانفرمیشن (1confirmation)، با انتشار نموداری، عنوان کرد که حداقل ۲ میلیون کیف پول با پروتکل‌های دیفای تعامل داشته‌اند. شاید بتوان نتیجه گرفت که این تعداد متعلق به حدود ۱ میلیون فرد باشد. این در حالی است که برآورد دقیق این عدد چندان ساده نیست؛ اما نباید فراموش کرد که بسیاری از کاربران از طریق پلتفرم‌های شخص ثالث به حوزه دیفای وارد می‌شوند.

ارزش بازار دیفای حالا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است

به‌عقیده بسیاری، اعطای وام و دریافت وام از جمله مباحث اقتصادی هستند که همه از آن سررشته دارند. کانسنسیس (ConsenSys)، در گزارش اخیر خود با انتشار نموداری، به تب‌وتاب‌ها پیرامون بازار اعطای وام در اتریوم اشاره کرده است.

ارزش بازار دیفای حالا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 14278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha