استقلال ایران - الشرطه عراق/ سرنوشت صعود آبی‌ها به دست پلیس‌های عراقی افتاد

تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الشرطه عراق امشب به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم فوتبال استقلال ایران در پنجمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در مصاف با الاهلی عربستان به تساوی بدون گل رسید تا این ۲ تیم به همراه الدحیل قطر، ۸ امتیازی شوند و تعیین تیم‌های صعودکننده به دیدار پایانی این رقابت‌ها موکول شود.

با هم امتیاز شدن این ۳ تیم، ابهاماتی در خصوص تیم‌های صعودکننده به وجود آمده است که در دیدارهای روز پایانی تکلیف آن ها مشخص خواهد شد. استقلال به واسطه شرایط بهتر نسبت به ۲ تیم دیگر و تفاضل ۵ گل در صدر جدول گروه C قرار گرفته است.

در روز پایانی، شاگردان فرهاد مجیدی باید به مصاف تیم الشرطه عراق بروند و در صورت پیروزی برابر این تیم صعود خود به عنوان تیم اول را قطعی خواهند کرد. البته روی کاغذ این احتمال را می‌توان مطرح کرد که یکی از ۲ تیم الاهلی و الدحیل با اختلاف زیاد بتوانند یکدیگر را شکست دهند و تفاضل گل استقلال را از بین ببرند که در آن صورت صعود آبی پوشان به مرحله حذفی با مشکل مواجه خواهد شد.

با این حال ۲ تیم الاهلی و الدحیل یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله مقدماتی را برگزار خواهند کرد تا در صورت به پیروزی نرسیدن استقلال برابر الشرطه، شانس صدرنشینی و صعود به عنوان تیم اول را داشته باشند.

حتی اگر استقلال برابر الشرطه به تساوی برسد و دیدار الاهلی و الدحیل هم به تساوی ختم شود، باز هم این استقلال خواهد بود که به واسطه تفاضل گل بهتر به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد خواهد شد.

شاگردان فرهاد مجیدی در صورتی دوم خواهند شد که برابر الشرطه شکست بخورند و یکی از ۲ تیم الاهلی و الدحیل برنده شوند.

به هر ترتیب استقلال امشب در شرایطی آخرین مسابقه خود در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الشرطه عراق برگزار می کند که بازیکنان این تیم بسیار خسته هستند و فشردگی بیش از حد مسابقات لیگ قهرمانان، سبب شده است که کیفیت فنی آبی پوشان هم اُفت کند و این مسئله در بازی گذشته با الاهلی عربستان نیز مشهود بود.

با این حال فرهاد مجیدی از بازیکنان خود خواسته است تا با تمام توانشان در بازی برابر الشرطه به میدان بروند و پیروز این دیدار باشند تا صعود آن‌ها با اما و اگر همراه نشود.

در طرف مقابل تیم الشرطه عراق در صورت برد یا باخت در این دوره از رقابت‌های آسیایی حرفی برای گفتن نخواهد داشت. این تیم عراقی با ۳ امتیاز رده چهارم گروه c را به خود اختصاص داده است.

تیم الشرطه به طور حتم برای این که استقلال نتواند به مرحله بعدی صعود کند، برای برد به میدان خواهد آمد تا مانع این کار شود و در آن طرف شاگردان فرهاد مجیدی نیز می‌دانند که برد در این دیدار کار را برای صعود آن‌ها راحت‌تر می‌کند.

این بازی از ساعت ۲۲:۱۵ امشب در ورزشگاه شماره ۲ ملک عبدالله جده عربستان برگزار خواهد شد.

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 14202
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha