هفته ثبات در بورس به پایان رسید / دارا یکم ۶ درصد بازدهی داشت

در هفته منتهی به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران اگر چه یک بار به زیر سطح ۱٫۲ میلیون واحدی هم ریزش کرد اما در نهایت بدون تغییر خاصی نسبت به هفته گذشته در سطح یک میلیون ۲۰۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران تقریبا بدون تغییر خاصی نسبت به هفته گذشته بالای کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. این در حالی بود که در این هفته شاخص برای چند روز سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را از دست داده بود اما در دو روز معاملاتی پایانی مجددا توانست این سطح را پس بگیرد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن در این هفته افتی ۰٫۶ درصدی را تجربه کرد.

در معاملات این هفته گروه فلزات اساسی، بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات را داشتند و نمادهای فلزات اساسی و بانکی بیشترین تقاضا را برای خرید به خود اختصاص دادند. در این هفته همچنین صندوق‌های دولتی پالایشی و دارا یکم به ترتیب ۲٫۴ و ۶٫۶ درصد بازدهی مثبت از خود به جای گذاشتند.

ارزش معاملات این هفته هم در مجموع ۱۷ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته بیش از ۵ درصد افزایش یافت. در این هفته به جز دو صندوق پالایشی و دارا یکم که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، شپنا، وبلمت و خساپا از دیگر نمادهای پرمعامله بودند. اگر چه در این هفته تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز نسبتا خوب بود ولی همچنان نمادهای کوچک‌تر در صف فروش قفل بودند و حتی حجم معاملات آنها بسیار کمتر از حجم مبنا به ثبت رسید.

همچنین در این هفته رئیس سازمان بورس از تزریق ۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سخن گفت، موضوعی که موجب حمایت از بازار شد. هر چند باید دید این وعده‌ها چه زمانی تحقق پیدا می‌کند و آیا این حمایت‌های لفظی در عمل محقق می‌شوند یا خیر. به نظر می‌رسد هفته آینده، هفته سرنوشت‌سازی برای بورس باشد و اگر روند افزایش تقاضا در نمادهای کوچک‌تر بازار نیز مشهود شود، می‌توان به آینده بورس امیدوار بود.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 14179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha