کسری حساب‌جاری آمریکا رکورد رکود ۲۰۰۸ را شکست

کسری حساب‌جاری آمریکا در سه‌ماهه گذشته به ۵۲.۹ درصد رسیده است که از رکود بزرگ اقتصادی در آمریکا تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی دانشگاه میشیگان که شب گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که طرفداران حزب دموکرات چشم‌انداز نسبتاً مثبتی را پیش روی اقتصاد آمریکا می‌بینند، اما طرفداران جمهوری‌خواهان نسبت به قبل درباره اقتصاد بدبین‌تر شده‌اند.

شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان در میان دموکرات‌ها ۶۸.۴ واحد در ماه سپتامبر رشد کرده و این در حالی است که در ماه آگوست ۵۷.۶ واحد بوده است. در عین حال اما این شاخص در بین جمهوری‌خواهان حدود ۳ واحد کم شده است. این نظرسنجی حاکی از آن است که اگرچه برخی افراد شرکت‌کننده در این تحقیق نسبت به اوضاع اقتصادی کنونی خود به شکل نسبی راضی هستند، اما با توجه به نزدیک شدن به زمان انقضای برنامه دولت ترامپ برای پرداخت کمک‌خرجی به بیکاران نسبت به اوضاع آینده خیلی خوش‌بین نیستند که این مسئله نشان می‌دهد احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد کاهش خرید مصرف‌کنندگان در آمریکا خواهیم بود.

با گذشت ۶ ماه از شیوع سنگین ویروس کرونا در آمریکا هنوز حدود ۳۰ میلیون نفر به دریافت این کمک‌خرجی از سوی دولت وابسته هستند. از طرف دیگر خرده‌فروشی با تولید کارخانه‌ها در ماه آگوست در آمریکا کاهش‌یافته که نشان می‌دهد روند بهبود اوضاع اقتصادی در سایه شیوع ویروس کرونا در حال عقب‌گرد است.

تیم کوئینلان، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه ورزفارگو، می‌گوید: برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ تعداد افرادی که گفته‌اند درآمدشان کاهش‌یافته بیشتر از کسانی بوده که درآمدشان افزایش داشته است.

کسری حساب‌جاری آمریکا هم که میزان ورود و خروج سرمایه‌گذاری، خدمات و کالا به داخل و خارج از این کشور را اندازه می‌گیرد، در سه‌ماهه گذشته به ۵۲.۹ درصد معادل ۱۷۰.۵ میلیارد دلار رسیده است که از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۰۸ و بحبوحه رکود بزرگ اقتصادی در آمریکا تاکنون بی‌سابقه بوده است.

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
کد خبر: 1417
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha