پایان هفته خوب برای بازار بورس/رشد ۵۰۰۰واحدی شاخص کل /چراغ سبز بازار سهام روشن ماند+ نقشه بازار

 امروز چهارشنبه ( ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۵۰۷۲ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید.روز گذشته عزم جدی سهامداران حقیقی موجب شد تا بازار سهام پس از ۸ ماه سرازیری، سبزپوش بشود. این امر موجب بیم و امید فعالان بازار شد به طوری که عده‌ای در انتظار سبزپوشی روزچهارشنبه بازار بودند و برخی دیگر رشد شاخص کل را پایدار نمی‌دانستند و خود را برای افتی دیگر مهیا کرده بودند اما شیرینی سبزپوشی بازار در روز چهارشنبه هم ادامه دار شد.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ روز گذشته عزم جدی سهامداران حقیقی موجب شد تا بازار سهام پس از ۸ ماه سرازیری، سبزپوش بشود. این امر موجب بیم و امید فعالان بازار شد به طوری که عده‌ای در انتظار سبزپوشی روزچهارشنبه بازار بودند و برخی دیگر رشد شاخص کل را  پایدار نمی‌دانستند و خود را برای افتی دیگر مهیا کرده بودند اما شیرینی سبزپوشی بازار در روز چهارشنبه هم ادامه دار شد.   به طوری که شاخص کل بورس از ابتدای معاملات استارت کار خود را قوی زد و تا ساعت ۹:۴۵ پیکان شاخص رو به رشد بود و از میانه های بازار تا پایان معاملات امروز کمی از شتاب رشد کاسته شد و شاخص کل بورس در جدال حفظ تعادل خود بود. شاخص هم وزن هم به دلیل درگیری نمادهای کوچک بازار با صف های فروش نتوانست خود را سبزپوش و همپا با شاخص کل کند. امروز تقاضا در بازار سرمایه تقاضا در اکثریت نمادهای گروه خودرو و بانکی چشم گیر بود.

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۷۲ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲۰۸ واحد  نزول  کرد و به رقم ۴۲۷ هزار و ۲۵۴ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۷۶ هزار  معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۴۹ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام وبملت، فارس، فملی، وتجارت، فولاد، وبصادر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خساپا، خودرو، فملی، شپنا، برکت، خگستر، وبملت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۳ واحد رشد، رقم ۱۷ هزار و  ۶۶۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۹۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام آریا، مدیکو، صبا، ومهان، کرمان بیشترین اثر مثبت و نمادهای کگهر، وهور بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد کرمان، ذوب، شگویا، بپیوند، آریا، مادیرا، پیزد است.

انتهای پیام. /

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 14138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha