لیستی از اخبار جدید برای بورس / آخرین سیگنال‌ها برای سهامداران

سهام‌داران دیروز کمی به روند بازار امیدوار شدند باید دید که روند مثبت بازار امروز هم ادامه پیدا می‌کند؟ آخرین اخبار برای سهامداران چه سیگنال‌هایی را دارد؟

در جریان معاملات دیروز بازار سهام شاخص کل با رشد ۱۵ هزار واحدی به کانال  ۱٫۲ میلیون واحدی رسید و شاخص‌سازان روز مثبت و متعادلی را طی کردند. اما پس از پایان معاملات خبرها و اتفاقات متعددی در حوزه بازارها و سیاستگذاری رخ داد که می‌تواند بر عملکرد امروز بازار سهام تاثیرگذار باشد.

– معاون سازمان امور مالیاتی کشوراز سقف معافیت مالیاتی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سقف معافیت مالیاتی در سال ۱۴۰۰ سالانه ۴۸ میلیون تومان و ماهانه چهار میلیون تومان است.

– کارشناسان برای پیش‌بینی قیمت طلا برای امروز گمانه‌زنی می‌کنند که طلا دیگر گران نمی‌شود اما قیمت سکه هم  به کانال ۹ میلیون تومان برنمی‌گردد. هرچند که ممکن است سکه به صورت مقطعی و کوتاه مدت در کانال ۹ میلیون تومان نوسان داشته باشد اما در این قیمت ثابت نمی‌ماند.

– سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود ۲ میلیون دُز واکسن‌ کرونا خبر داد و گفت : ۸۲۰ هزار دُز از واکسن کرونا  به افراد تزریق شده است.

– مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از امروز بسته مقررات‌زدایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس اجرایی می‌شود. میثم فدایی همچنین گفت: در بسته مقررات‌زدایی بسیاری از قوانین و مقررات را حذف کردیم که باعث می‌شود صندوق‌های سرمایه‌گذاری امکان تامین مالی بیشتری داشته باشند.

– مهدی سوری درباره پیش‌بینی روند بازار امروز هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: امروز هم روند بازار مثبت و صعودی است به شرط آنکه خریداران بزرگ اقدام به خرید کنند تا سهم‌های کوچک بازار امکان ارزندگی را پیدا کنند.

– رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر از تعویق جلسه سران سه قوه داد و اعلام کرد احتمالا این جلسه در هفته آینده برگزار شود.

– رئیس مجلس در جلسه بررسی راهکارهای بهبود وضعیت بازار سرمایه گفت: لازم است اقدامات فوری هم مانند بیمه سهام سهامداران خرد و الزام پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی و واقعی کردن نرخ تسعیر ارز بانک ها اجرایی شود.

– همچنین رئیس سازمان بورس  در گفتگوی ویژه تلویزیونی اعلام کرد: اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبت بازار به رقم ۲۰۰ میلیون دلار که به صورت ریالی توسط بانک مرکزی کارسازی می‌شود، تصویب شد.

– دیروز همچنین ماشالله عظیمی و شاهین چراغی از شورای عالی بورس خداحافظی کردند.

– عراقچی اعلام کرد: هنوز در مذاکرات چالش‌های بزرگی وجود دارد. هیات‌های کشورها در تلاش‌اند تا برای این چالش‌ها راه حل پیداکنند و ممکن است به را حل برسیم یا نرسیم. در کنار این موارد جزئیات سختی هست که باید کلمه به کلمه در مورد آن‌ها توافق کنیم.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 14120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha