ایلان ماسک: شخصاً هیچ‌کدام از بیت کوین‌هایم را نفروخته‌ام

پس از اعلام این خبر که تسلا بخشی از بیت کوین‌های خود را فروخته است، ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت در توییتی نوشت که خودش شخصاً بیت کوین‌هایش را نفروخته است و قصد انجام این کار را هم ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین تلگراف، ایلان ماسک به‌تازگی در یک پیام توییتری به جامعه ارزهای دیجیتال اطمینان خاطر داد که بیت کوین‌های خود را نفروخته است. این در حالی است که بخشی از درآمد بیت کوینی شرکت او یعنی تسلا، در روزهای اخیر تبدیل شده است.

این پیام ماسک در واکنش به صحبت‌های دیو پورتنوی (Dave Portnoy)، معامله‌گر و کمدین معروف بود که عنوان کرده بود ایلان ماسک با نقشه‌های از پیش تعیین‌شده خود باعث پامپ و دامپ قیمت بیت کوین شده و از این راه، سود خوبی کسب کرده است.

متن پیام توییتری دیو پورتنوی از این قرار است:

آیا من درست متوجه شده‌ام؟ ایلان ماسک بیت کوین می‌خرد. او سپس قیمت بیت کوین را پامپ می‌کند و قیمت آن بالا می‌رود، و دوباره با دامپ قیمت بیت کوین، شرایط را به نفع خود تغییر می‌دهد.

ایلان ماسک ضمن رد این ادعا گفته:

نه، درست متوجه نشده‌ای. من هیچ بخشی از دارایی بیت کوین خود را نفروخته‌ام. شرکت تسلا ۱۰ درصد از ذخیره بیت کوین خود را فروخته است؛ که آن هم برای این بود که قدرت نقدشوندگی بیت کوین را به‌عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات و پول نقد نمایش دهد.

شرکت تسلا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، بخشی از ذخیره بیت کوین خود را به ارزش ۲۷۲ میلیون دلار فروخته بود. در ماه فوریه سال جاری (بهمن ۹۹)، این شرکت ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد و با این کار، روند صعودی بیت کوین را در آن زمان شدت بخشید. این مبلغ برابر با ۷.۷ درصد از سرمایه نقد تسلا در آن زمان بود.

در همان ماه، تسلا اعلام کرد که بیت کوین را برای فروش ماشین‌هایش می‌پذیرد و تأکید کرده بود که بیت کوین‌های جمع‌آوری‌شده، در قالب بیت کوین باقی خواهند ماند و تبدیل نخواهند شد.

ایلان ماسک تاکنون از اعلام دقیق مقدار بیت کوین‌هایش خودداری کرده؛ اما توییت اخیر او حاکی از آن است که تمایلی برای فروش این بیت کوین‌ها ندارد.

در زمان نگارش این خبر، هر واحد بیت کوین با قیمت ۵۴,۹۵۹ دلار معامله می‌شود.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: 14107
منبع: ارز دیجیتال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha