اموال ستاد را فروختیم تا واکسن کرونا تولید کنیم/ آمادگی بورسی کردن شرکت‌ها حتی در دوره ریزش را داریم

رییس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه هیچ سودی از تولید واکسن کرونا نمی‌کنیم، گفت: اموال ستاد را فروختیم تا واکسن ایمن کرونا برای مردم تولید کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایلنا؛ محمد مخبر درباره میزان تحقق برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در رابطه با بورسی شدن شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اظهار داشت: برنامه‌ای برای ورود شرکت‌های زیر مجمومه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به بازار سرمایه داشتیم، در حال عملیاتی شدن است و فقط شرکت‌های وارد بازار سرمایه نشدند که سازمان بورس در پذیرش آنها مشکلاتی را دارد.

وی ادامه داد: تقریبا ۶۵ درصد برنامه ستاد برای بورسی شدن شرکت‌ها محقق شده و ۳۵ درصد باقیمانده هم به این دلیل بوده که در حال حاضر این شرایط بازار، بورس پذیرش ندارد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: اصرار داریم که تمام شرکت‌هایی که سال گذشته اعلام کردیم قصد بورسی کردن آنها را داریم وارد بازار سرمایه شوند حتی در این شرایط بازار و ریزش شاخص، به شرطی که سازمان بورس پذیرش شرکت‌های جدید را داشته باشد.    

مخبر در پاسخ به اینکه آیا با توجه به فعالیت‌های دارویی ستاد بیشترین سوددهی را شرکت‌های دارویی این مجموعه داشته‌اند، گفت: شرکت‌های دارویی حداکثر سوددهی را نداشتند، ستاد شرکت‌های متنوعی دارد، از جمله پتروشیمی، ساختمانی، آی، سی، تی و... و. شرکت‌های زیر مجموعه ستاد در حوزه‌های متنوعی فعالیت دارند که یکی از این حوزه‌ها، دارویی است.  

وی گفت: باید تاکید کنم یک ریال از سود شرکت‌های دارویی وارد مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نمی‌شود و در سایر بخش‌ها به نفع مردم به ویژه قشر محروم هزینه می‌شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه هر ۴۵ روز یک بار ۴۵۰ میلیارد تومان بسته معیشتی بین دهک‌های کم درآمد و محرومان توزیع می‌کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر اموال سایر بخش‌ها را می‌فروشیم و برای تولید و ساخت واکسن کرونا هزینه می‌کنیم.  

مخبر ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان برای ساخت واکسن هزینه کرده‌ایم و نه تنها در این بخش هیچ سودی نداریم بلکه اموال سایر بخش‌ها را هم به فروش رسانده‌ایم تا واکسن کرونا برای مردم تولید کنیم و براساس تصمیم نظام واکسن کرونا برای عموم مردم رایگان است.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 14101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha