شاخص کل کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را پس گرفت / دشت بازار سهام سرسبز شد/حقیقی ها و حقوقی ها با هم به کمک بازار آمدند! + نقشه بازار

امروز سه شنبه  ( ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۰۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۱۶۹ واحد صعود داشت.در معاملات امروز بازار سرمایه، بازار روز متفاوتی را آغاز کرد و از همان ساعات ابتدای معاملات کف تقاضا سنگین‌تر از عرضه‌های همیشگی بود. در روزهای اخیر حقوقی‌ها با خرید و به اصطلاح حمایت‌های خود مانعی برای کاهش شیب تند ریزش ها می‌شدند اما امروز سهامداران حقیقی هم به تکاپو درآمدند و خریدهای خود را آغاز کردند و نهایتا شاخص کل بورس به مرز روانی خود یعنی شاخص یک میلیون و ۲۰۲ هزار واحد بازگشت.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ در معاملات امروز بازار سرمایه، بازار روز متفاوتی را آغاز کرد و از همان ساعات ابتدای معاملات کف تقاضا سنگین‌تر از عرضه‌های همیشگی بود. در روزهای اخیر حقوقی‌ها با خرید و به اصطلاح حمایت‌های خود مانعی برای کاهش شیب تند ریزش ها می‌شدند اما امروز سهامداران حقیقی هم به تکاپو درآمدند و خریدهای خود را آغاز کردند و نهایتا شاخص کل بورس به مرز روانی خود یعنی شاخص یک میلیون و ۲۰۲ هزار واحد بازگشت. بزرگان بازار از جمله فولاد، فخوز، فملی، شپنا، شستا با عزم سهامداران حقیقی امروز در رنج مثبت معامله شدند. 

شاخص کل بورس امروز با ۱۵ هزار و ۷۳۳ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۲۰۲ هزار واحد رسید.در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۱۶۹ واحد  رشد  کرد و به رقم ۴۲۷ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۷۳ هزار  معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۶  میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، فارس، شستا، فخوز، وغدیر، شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خساپا، شپنا، خودرو، برکت، فملی، شستا، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۲ واحد رشد، رقم ۱۷ هزار و  ۶۳۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۱۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۵۸ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام کگهر، وهور بیشترین اثر مثبت و نمادهای آریا، هرمز، شگویا، ارفع، زاگرس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد کرمان، ذوب، شگویا، بپیوند، آریا، بگیلان، پیزد است.

انتهای پیام. /

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 14089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha