اخبار جدید برای سهامداران / فعالان بورس منتظر چه خبری هستند؟

بازار سهام همچنان روزهای کم‌رمقی را پشت سر می‌گذارد. قرار است امروز در جلسه سران سه قوه چالش بورس مورد بحث قرار بگیرد.  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازار سهام همچنان روزهای کم‌رمقی را پشت سر می‌گذارد. قرار است امروز در جلسه سران سه قوه چالش بورس مورد بحث قرار بگیرد. به جز این خبر، فعالان بازار از اخبار دیگر چه سیگنال‌هایی گرفته‌اند؟

ـ قیمت دلار بعدازظهر روز یکشنبه با قیمت ۲۳ هزار و ۹۱۰ تومان به فروش می‌رفت که فاصله ۶۰ تومانی با قیمت روز شنبه داشت.

ـ مهدی سماواتی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: رئیس جمهور بعدی ایران را بازار سرمایه تعیین می‌کند و همه فعالان سیاسی نیز با علم به این موضوع در صدد هستند تا نقش‌آفرینی موثری در حل بحران بورس داشته باشند. وعده‌هایی همچون رشد بورس و بهبود وضعیت بازار سرمایه امسال به طور جدی‌تری در وعده‌های انتخاباتی کاندیداها وجود خواهد داشت.

ـ ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته است: در بازار امروز وضعیت شاخص و نمادهای تاثیرگذار مانند روزهای گذشته نزولی خواهد بود.

ـ محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر جلسه سران سه قوه بر بازار سرمایه گفته است: اثرات این جلسه بر بازار سرمایه هنوز مبهم است و ابعاد آن برای کارشناسان مشخص نیست اما باید توجه کرد که بسیاری از تصمیمات نیازی به برگزاری جلسات طولانی‌مدت ندارند بلکه فقط نیاز به تصمیمات سریع دارد. به طور مثال تخصیص یک درصد از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه که در این شرایط بازار باید سریع صورت گیرد به جلسات متمادی نیازی ندارد.

ـ عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام شد، گفت: مدیریت سیاسی ایران‌خودرو و سایپا، این مجموعه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

ـ رئیس کل بانک‌ مرکزی گفت: آماده اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها، متناسب با نرخ تسعیر متناسب با شرایط غیرتحریمی هستیم.

ـ با این که قرار بود در فروردین ماه رای نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دو لایحه تصویب نشده FATF اعلام شود، اعضای مجمع اعلام می‌کنند که از ابتدای سال تاکنون به دلیل شرایط قرمز کرونا هیچ جلسه‌ای برای بررسی دوباره FATF تشکیل نشده است.

ـ پس از اعلام جزئیات تخلف اپراتورها برای ایجاد اختلال در شبکه مجازی کلاب‌هاوس، اعمال جریمه روزانه ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورهای متخلف از امروز آغاز شد.

ـ دبیر اتحادیه طلا با اشاره به رکود بازار پیش‌بینی کرده که امروز هم قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته و حتی کاهشی باشند.

ـ فعالیت ترانزیت و حمل کالا در شش گذرگاه مرزی عراق از ۲۵ فروردین ماه امسال آغاز شده است. بنا بر اعلام رایزن بازرگانی ایران در عراق، فعالیت ترانزیت کالا از مرزهای مهران و خسروی از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه امسال، آغاز شده و تردد کامیون‌های باری میان ایران و عراق از طریق این دو مرز برقرار است.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 14030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha