وزنه برداری قهرمانی آسیا / یکه تازی جوان ایرانی با کسب مدال طلا + ویدیو

علی داوودی، وزنه بردار دسته ۱۰۹+ کیلوگرم کشورمان موفق شد در رقابت‌های قهرمانی آسیا با حد نصاب ۴۳۵ کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازخبرنگار گروه  ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در آخرین روز از رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان علی داوودی، وزنه بردار فوق سنگین کشورمان در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم روی تخته رفت و با حریفان خود به رقابت پرداخت.

داوودی در حرکات یک ضرب موفق شد وزنه‌های ۱۹۲ و ۱۹۶ کیلوگرم را بالای سر ببرد، اما در حرکت سوم نتوانست وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را بلند کند. البته با توجه به بالا بودن رکورد داوودی نسبت به دیگر رقبایش، وی موفق شد طلای یک ضرب را از آن خود کند.

ملی پوش وزنه برداری فوق سنگین کشورمان در حرکات دو ضرب، ابتدا پشت وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی رفت و موفق شد به خوبی این وزنه را مهار کند. او در حرکت دوم خود هم توانست وزنه ۲۳۹ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. داوودی در سومین و آخرین حرکت خود در دو ضرب، برای زدن رکورد دنیا، پشت وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی قرار گرفت، اما نتوانست این وزنه را با موفقیت مهار کند.

بدین ترتیب علی داوودی، وزنه بردار دسته ۱۰۹+ کیلوگرم کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا با حد نصاب ۴۳۵ کیلوگرم موفق شد برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد. داوودی در سال ۲۰۱۹ هم موفق شده بود در رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب ۳ مدال طلا عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
کد خبر: 14010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha