جزئیات اجرای طرح بخشودگی جرائم رانندگی دوبرابر شده تا پایان سال ۹۹

سرهنگ ابراهیم پور گفت: رانندگانی که شامل این قانون می‌شوند فقط تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۰ مهلت دارند تا جرائم خود را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمد حسن ابراهیم پور رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور درباره جزئیات اجرای طرح بخشودگی جرایم رانندگی دوبرابر شده تا پایان سال ۹۹ اظهار کرد: بنابر پیشنهاد پلیس راهور ناجا و ارائه این طرح به مجلس شورای اسلامی درخواست شد تا نسبت به بخشودگی جرائم پیشنهادی مصوبه‌ای در قانون بودجه ۱۴۰۰ اجرایی شود پس از تصویب به نیروی انتظامی و پلیس راهور ابلاغ گشت.

وی افزود: در این مصوبه کلیه جرائم رانندگان تا پایان سال ۹۹ که مشمول دوبرابری شدند مورد عفو و بخشش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا پلیس راهور که از تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به اعمال این قانون در سامانه اجرائیات اقدام نموده است و مالکین وسایل نقلیه که مشمول این قانون می‌شوند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ یا مراکز اجرائیات نزدیک به محل سکونت نسبت به استعلام تخلفات و پرداخت آن اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: این مراجعات می‌تواند به صورت حضوری و غیر حضوری باشد، اما بهتر است به خاطر پاندمی ویروس کرونا این امر بصورت غیر جضوری صورت بگیرد که در این خصوص می‌توان با مراجعه به وبلاگ راهور ۱۲۰ یا ارسال پیامک به شماره  ۱۱۰۱۱۰۲۰۲۰ یا مراجعه به درگاه‌های بانکی مجاز نسبت به استعلام تخلفات و پرداخت آن اقدام کنند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور افزود: مالکان وسایل نقلیه‌ای که شامل این قانون می‌شوند تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۰ مهلت دارند تا جرائم اعمال شده خود را پرداخت کنند.

سرهنگ ابراهیم پور با بیان اینکه کلیه جرائم رانندگی اعمال شده مشمول دو برابری نمی‌شوند، ادامه داد: فقط تخلفات ابلاغی الصاقی و خودداری شامل جرائم رانندگی دوبرابری می‌شوند.

وی افزود: اگر مالکان وسایل نقلیه تا پایان مهلت اعلام شده اقدام به پرداخت جرائم خود نکنند مشمول جرائم دوبرابری می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سامانه اجرائیات پلیس راهور سقف تخلفات تا  ۳میلیون تومان است و درصورت افزایش پلیس اقدام به توقیف وسیله نقلیه می‌نماید.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور با اشاره به افزایش تعداد رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن یا دست‌کاری در اعداد و ارقام پلاک وسایل نقلیه می‌کنند، ادامه داد: خوشبختانه سامانه‌های هوشمند در معابر درون شهری و برون شهری کارگذاری شده است که این قابلیت را دارد تا با شناسایی هویت مالک اولیه خودرو نسبت به توقف آن اقدام شود.

وی افزود: در این روند ابتدا مالک اولیه خودرو به صورت تلفنی دعوت و به مرجع قضایی معرفی می‌شود که طبق قانون ماده ۷۲۰ مجازات اسلامی فرد متخلف از ۶ ماه تا یک سال به حبس محکوم می‌شود.

وی با اشاره به علت اصلی مخدوش کردن پلاک توسط برخی از مالکان وسایل نقلیه، تصریح کرد: فرار راننده بیشتر از تخلفاتی است که توسط مامور اعمال یا دوربین‌ها ثبت می‌شود و در سایر موارد کمتر است.

سرهنگ ابراهیم پور با بیان اینکه افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه می‌کنند، شناسایی و اعمال قانون می‌شوند، خاطرنشان کرد: ساعات منع تردد شبانه که در طول این یک‌سال اجرا شده است باعث افزایش مخدوش کردن پلاک نشده و درصد کمی از رانندگان در این ساعات اقدام به این کار می‌کنند که حتما توسط پلیس شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
کد خبر: 14008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha