عجیب‌ترین صحنه ورزش ایران + ویدیو

آخرین دیدار لیگ بسکتبال ایران صحنه‌ای خلق شد که در تاریخ بسکتبال ایران برای همیشه ماندگار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، بی‌جهت نیست که می‌گویند گاهی اوقات رشته بسکتبال با اختلاف جذاب‌ترین ورزش دنیا است. درواقع معنی این جمله را امشب تمام کسانی که تماشای چهارمین فینال بسکتبال ایران را از دست ندادند، به چشمشان دیدند که نه‌تنها صدم ثانیه بلکه تا هزارم ثانیه‌های پایانی باید برای تعیین تیم برنده صبر کنند.

 بیست دو دومین دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال ایران در حالی امشب (شنبه) بین دو تیم مهرام و شهرداری گرگان برگزار شد که در مجموع گرگانی‌ها دو بر یک از حریف نامدارشان جلو بودند و در صورت پیروزی در دیدار امشب می‌توانستند برای اولین بار شهر بسکتبال خیز گرگان را به مقام قهرمانی برسانند.

بازی به حدی دیدنی بود و اختلاف امتیازات به حدی کم بود که هرلحظه یکی از این دو تیم را می‌دیدی که از حریفش پیش افتاده است و در کل می‌توان ادعا کرد که چهارمین مصاف این دو تیم به‌واقع نمایانگر کلاسی در حد فینال بسکتبال ایران بود.

اما اگر از تمام صحنه‌های زیبای این بازی و گزارش مهیج آن بگذریم، که همه‌چیز داشت باید به پرتاب فوق‌العاده پری پتی پوینت گارد اهل میلواکی امریکای گرگانی‌ها در واپسین لحظات اشاره کرد که برای همیشه این دیدار را در اذهان بسکتبالیست دوستان یا حتی ورزش دوستان ایرانی ماندگار کرد.

تصمیم او در هزارم ثانیه‌های پایانی برای پرتاب از نیمه خودی در حالی گرفته شد که آن‌ها علی‌رغم اینکه در اکثر اوقات بازی تیم برتر میدان بودند ۳ امتیاز از مهرامی‌ها عقب افتاده بودند و تنها احتیاج به یک پرتاب سه امتیازی داشتند اما درعین‌حال فرصتی هم برای رفتن به زمین حریف نبود.

در این لحظه حساس بود که این بازیکن ۳۳ ساله کاری کرد کارستان او در شرایطی که مهرامی‌ها خودشان را آماده جشن پیروزی کرده بودند از زمین خودشان اقدام به پرتاب توپ به سمت حلقه مهرام کرد تا همگان در سالن و پای گیرنده‌هایشان برای تعیین سرنوشت این بازی میخکوب شوند. توپ رفت و رفت و رفت و درنهایت به شکل عجیبی وارد سبد مهرامی شد تا فریاد  شادی گرگانی ها به آسمان رود و دو تیم در امتیاز ۹۶ مساوی شوند.

چهره تمام کسانی که این صحنه را از نزدیک تماشا می‌کردند دیدنی بود، از صمد نیکخواه بهرامی بگیرید تا داوران و معاون وزیر ورزش و جوانان که از آن پرتاب دینی به وجد آمده بودند.

 در وقت اضافی هم با توجه بیرون رفتن مهدی کامرانی و صمد نیک‌خواه به علت ۵ خطای فردی (در پایان کوارترسوم) و همچنین دوپینگ روحی بی‌نظیری که گرگانی‌ها از این شوت پری پتی کرده بودند، با برتری ۱۱۰ بر ۱۰۳ شهرداری چی های گرگانی همراه شد تا امشب گرگانی‌ها خواب در چشمانشان حرام شود.

درواقع ارتباط این شهر شمالی با بسکتبال به یک یا دو دهه اخیر ختم نمی‌شود، چراکه گرگانی‌ها با ورزش بسکتبال زندگی می‌کنند و از این‌رو قدر این قهرمانی را شاید بیش از هر شهری درک می‌کنند.

آن‌ها نام پری پتی را حالا حالاها فراموش نخواهند کرد و شاید بهترین جمله را در وصف او، یکی از همبازی‌هایش به کاربرد که گفت "من امشب دست خدا را دیدم"

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 13992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha