بورس در انتظار تعیین تکلیف سه‌موضوع/ رشد در کوتاه‌مدت محتمل است؟

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است با توجه به این که روند کاهشی بورس ادامه‌دار خواهد شد، برخی از سرمایه‌گذاران منتظر میمانند تا قیمت‌ها جذاب‌تر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  خبرآنلاین، امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات شاخص کل بورس با کاهش ۷۷۱۱ واحد به رقم یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۳۵ واحد رسید. شاخص کل نیز با معیار هموزن با کاهش ۱۰۱۶ واحد به رقم ۴۲۹ هزار و ۶۱ واحد رسید.

ارزش بازار بورس به بیش از ۴ میلیون و ۷۸۸ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲۲۷۵ میلیارد تومان معامله کردند.

حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار کرد: بخاطر این که محرک خیلی قابل اعتنایی نداریم که بتواند روند بازار سرمایه را تغییر دهد، اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند و از فروش ها جلوگیری کند، فعلا رشد قابل توجهی در پیش نخواهیم داشت. مگر این که یک اقدام جدی از طرف دولت چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه اقتصادی صورت بگیرد.

بورس در انتظار تعیین تکلیف سه موضوع/ رشد در کوتاه‌مدت محتمل است؟

وی افزود: در حوزه سیاسی شاید برجام بتواند از تنش ها بکاهد. در حوزه اقتصادی هم دو مولفه مهم در ارتباط با بازار داریم که یکی از آن ها تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ سود بانکی است.

میرمعینی بیان کرد: باید نرخ تثبیت ارز به صورت واقعی تعیین شود. این نرخ تثبیت ارزی که اعلام شده است نمیتواند نرخ محرکی برای کل اقتصاد ما باشد. نرخ سود بانکی نیز با توجه به وضعیت اقتصادی، برای سرمایه‌گذاران جذاب شده است و آن‌ها ترجیح میدهند که از طریق این منبع تضمین شده به سوددهی برسند. 

این کارشناس بازار سرمایه با بعید دانستن عقب نشینی شاخص از ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد، گفت: این اتفاق نمی‌افتد مگر این که تنش سیاسی خیلی شدیدی رخ دهد و یا اوضاع اقتصادی وارد تنش‌های غیرقابل کنترل شود.

میرمعینی اظهار کرد: علی رغم این که بخشی از بازار ارزنده است، بیشتر بی‌اعتمادی به اقدامات دولت و آینده سیاسی بازار را به این سمت کشانده است. چرا که خیلی از سهم های ارزنده است و با دید میان مدت میتواند بازدهی‌های خوبی نصیب سرمایه‌گذاران شود.

وی افزود: ولی با توجه به این که این روند افتی ادامه دار خواهد بود خیلی از سرمایه‌گذاران صبر می‌کنند تا قیمت‌ها بیشتر از این کاهش پیدا بکنند و روی قیمت‌های جذاب‌تری خرید بکنند.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۷
کد خبر: 13964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha