هالک بانک: پرونده دور زدن تحریم‌های ایران را مختومه کنید

هالک بانک از دادگاه آمریکایی خواست پرونده دور زدن تحریم‌های ایران توسط این بانک دولتی ترکیه‌ای را مختومه اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، هالک بانک ترکیه روز جمعه از یک قاضی خواست تا کیفرخواست آمریکا مبنی بر دور زدن تحریم‌های ایران توسط این بانک دولتی ترکیه‌ای را مختومه اعلام کند و در عین حال در تلاش است تا صلاحیت قاضی برای بی‌طرف نبودن را مورد سؤال قرار دهد.

یک وکیل هالک بانک در جلسه دادرسی دادگاه فدرال منهتن گفت موقعیت این بانک به عنوان یک نهاد ترکیه‌ای، آن را از تعقیب قضایی مصون می‌دارد زیرا مصونیت حکومتی دارد.

وزارت دادگستری آمریکا، اکتبر گذشته هالک بانک را متهم کرد که با استفاده از خدمات مالی و شرکت‌های صوری در ایران، ترکیه و امارات، تحریم‌ها را دور زده و درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز را برای خرید طلا هزینه کرده است و معاملات ساختگی غذا و دارو را تسهیل کرده است.

هالک بانک اتهامات پول‌شویی شامل انتقال بیش از ۲۰ میلیارد دلار از منابع مالی محدودشده ایران را رد کرده است.

سیمون لاتکوویچ، یکی از وکلای هالک بانک به ریچارد برمن، قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت: «ما در مورد مبادلات نفت و گاز ایران صحبت می‌کنیم... این فعالیت‌ها از نوعی است که شهروندان خصوصی نمی‌توانند انجام دهند و امری حکومتی است نه تجاری. »

برمن ادعای بی‌طرف نبودن را رد کرد و گفت هالک بانک به‌غلط ادعا می‌کند که وی از یک گروه تروریستی حمایت می‌کند که می‌خواهند کنترل ترکیه را به دست بگیرند.

این قاضی هیچ حکمی مبنی بر تقاضای مختومه کردن پرونده نداد. جلسه بعدی دادرسی در اول مارس ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 1395
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha