لغو طرح ترافیک از فردا تا پایان هفته در تهران/ شیوع کرونا در ۶ استان به شدت صعودی است!

رئیسی گفت: برای کاهش ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی، طرح ترافیک از فردا تا آخر هفته در تهران برداشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای کاهش ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی از فردا (یکشنبه، ۵ اردیبهشت)، طرح ترافیک در تهران تا پایان هفته لغو می شود و در خصوص ادامه آن، دوباره تصمیم گیری می شود.

او افزود: طرح منع تردد شبانه ( ساعت ۲۲ الی ۳) در شبهای احیاء برداشته خواهد شد.

رئیسی گفت: مصوب شد مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت شیوه نامه‌ها برگزار و در فضای باز صورت بگیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: از ابتدا تا انتهای فروردین امسال، نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۵۶ درصدی ترددها بودیم.

او افزود: هم اکنون میزان رعایت شیوه نامه‌ها در مراکز تجاری و مراکز خرید حدود ۸۷ درصد و اصناف فعال در معابر و خیابان‌ها حدود ۸۰ درصد است.

به گفته رئیسی سوپرمارکت‌ها، خواروبار فروشی‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ترتیب کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: روند شیوع ویروس کرونا در استان‌های تهران، خراسان‌های رضوی و شمالی، گلستان لرستان و همدان به شدت صعودی است.

رئیسی گفت: در استان‌های مازندران، قزوین، فارس، اردبیل، خوزستان، یزد و کردستان روند نزولی پیک چهارم کرونا شروع شده است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 13946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha