اولونگا، سلطان هت تریک با ۸ گل در یک بازی!

مایکل اولونگا که در فصل گذشته جی لیگ ژاپن آقای گل شده بود، یک تنه استقلال مجیدی را شکست داد تا صدر به الدحیل برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، استقلال پس از ۲ پیروزی متوالی و ارزشمند مقابل الاهلی و الشرطه، در سومین و دشوارترین بازی خود به مصاف الدحیل رفت و در نهایت در یک بازی پر گل و زیبا با نتیجه ۴ بر ۳ به نماینده قطر باخت تا فرهاد مجیدی نخستین شکست خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند.

مایکل اولونگا ستاره ۲۷ ساله و کنیایی الدحیل، مرد نخست میدان بود. او با جایگیری های عالی، موفق شد ۳ بار دروازه مظاهری را باز کند و تیمش را در بزرگترین دیدار گروه سوم، برنده از زمین مسابقه خارج کند.

در این بازی اولونگا ابتدا موفق شد با جاگیری خوب، توپ برگشتی حاصل از شوت ادمیلسون را به خوبی وارد دروازه استقلال کند. او سپس با بازیخوانی خوب، پاس اشتباه ریگی را قطع کرد و در مصافی تک به تک با مظاهری گل دومش را به ثمر رساند. اولونگا در دقایق پایانی بازی نیز پس از یک چرخش زیبا و جا گذاشتن مرادمند، گل سوم خودش و چهارم الدحیل را به ثمر رساند تا نماینده قطر برنده این جدال بزرگ شود.

مایکل اولونگا که فوتبال را در کشورش کنیا آغاز کرده، معروفترین تیمی که در آن توپ زده است، ژیرونای اسپانیاست. این بازیکن در نیم فصل نخست ۲۰۱۷-۲۰۱۸ چهارده بازی برای ژیرونا در لالیگا انجام داد و ۳ گل نیز به ثمر رساند که هر سه مورد آن هت تریک در برابر لاس پالماس بود اما در نقل و انتقالات ژانویه راهی کاشیوا ریسول ژاپن شد.

او در آن نیم فصل تنها ۳ گل برای تیمش به ثمر رساند و به همراه کاشیوا ریسول به دسته پایین تر سقوط کرد و راهی جی لیگ دوم شد. اولونگا در دسته دوم ژاپن ۳۰ بار برای کاشیوا به میدان رفت و ۲۷ گل به ثمر رساند و ۹ پاس گل نیز داد و به همراه کاشیوا ریسول یکبار دیگر به جی لیگ یک بازگشت. نکته عجیب درباره اولونگا اینکه او در زمان حضور در کاشیوا ریسول ۳ بار موفق به ثبت هت تریک او شد. او در بازی کاشیوا ریسول و کیوتو سانگا که با برتری ۱۳ بر یک کاشیوا به پپایان رسید، به تنهایی ۸ گل به ثمر رسانده بود!

اولونگا فصل گذشته به همراه کاشیوا ریسول و پس از بازگشت به بالاترین سطح فوتبال ژاپن، رتبه هفتم جدول را از آن خود کرد. اولونگا با به ثمر رساندن ۲۹ گل در ۳۲ بازی و دادن ۴ پاس گل در همه رقابت ها، مرد اول فوتبال ژاپن بود و عنوان آقای گلی جی لیگ را از آن خود کرد. نکته جالب اینکه نفر دوم در جدول گلزنان، ۱۰ گل با اولونگا اختلاف داشت.

این بازیکن با پایان فصل فوتبالی ژاپن، در زمستان راهی الدحیل شد. او در ۱۰ دیداری که برای این تیم در لیگ ستارگان قطر به میدان رفت، ۹ گل به ثمر رساند و با پایان فصل فوتبالی در قطر راهی لیگ قهرمانان آسیا شد. نکته جالب اینکه اولونگا در اولین بازی خود برای الدحیل  در جام حذفی و بازی با الاهلی موفق به ثبت هت تریک شده بود. او در هر سه بازی ابتدایی الدحیل موفق به گلزنی شد. اگر گل بازی اول مقابل الشرطه را به نام اولونگا ثبت کنیم، او به این تیم عراقی و الاهلی یک گل زد و با ۳ گلی که امشب به مظاهری زد، در جدول گلزنان ۵ گله شد.

مایکل اولونگا در مصاف با استقلال مرد نخست میدان بود. مهاجمی که از خیلی وقت پیش هشدارهایی مبنی بر زهردار بودن او داده شده بود ولی خط دفاعی استقلال قادر به مهار این بازیکن نبود و اولونگا به راحتی هر چه تمام تر ۳ بار دروازه آبی پوشان را باز کرد تا الدحیل صدر جدول را از شاگردان مجیدی بگیرد.

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵
کد خبر: 13876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha