نظر جف بزوس در رابطه با رفتار شرکت آمازون با کارگرانش

مدیرعامل آمازون ضمن دفاع از سیاست‌های این شرکت در قبال کارگران اعتراف کرد که با کارگران در این شرکت شبیه به ربات رفتار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون با ۲۰۰ میلیون مشترک در این شرکت از آمازون خارج می‌شود. ۱۳ سال طول کشید تا وی ۱۰۰ میلیون مشتری اول خود را به این سرویس جذب کند. بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، ۵۰ میلیون مشترک دیگر به آن اضافه شد. کمی بیشتر از یک سال بعد، اکنون مشترکین این شرکت ۲۰۰ میلیون است. گرچه بیماری کرونا به طور گسترده‌ای از تجارت خرده فروشی آمازون سود می‌برد، اما به همان اندازه احتمال دارد که سرانجام به همان نقطه عطف رسیده باشد

اعتراف بزوس به رفتارهای بد با کارگران

مدتی قبل جف بزوس اعلام کرد که می‌خواهد از این شرکت جدا شود و حالا در آخرین جلسه‌ای که به عنوان مدیرعامل حضور داشت گفت که که این شرکت باید رفتار بهتری را با کارمندان داشته باشد و آن‌ها را ربات ندیده و شبیه ربات با آن‌ها برخورد نکند.  بزوس در حالی این موضوع را بیان کرد که در چند هفته گذشته گزارش‌های بسیار زیادی درباره شرایط کارگران و سختی کار آن‌ها در رسانه‌ها منتشر شده بود. اکنون، اما صحبت‌های مدیرعامل این شرکت درباره رفتار با کارگران شبیه به ربات‌ها از طرف مردم عجیب به نظر می‌رسد.

آمازون باید رفتار بهتری با کارمندان خود داشته باشد

او تا به حال نسبت به شرایط کاری کارگران بی تفاوت بود و به این مسئله اهمیتی نمی‌داد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گله‌های کارگران به آمازون، مربوط به ساعات کاری طولانی این شرکت است. آمازون می‌گوید کارگران باید به صورت تمام وقت کار کنند و اگر کسی از این قانون سرپیچی کند اخطار گرفته و جریمه می‌شود. آمازون با دقت تمام ثانیه‌هایی که کارگران به دور از وظیفه اصلی خود می‌گذرانند، ردیابی می‌کند. سیستمی که آمازون در اختیار دارد در صورتی که مدت طولانی از کار نکردن کارگر بگذرد، پیام‌های خودکار برای آن‌ها ارسال می‌کند. این سیستمی است که به گفته برخی از کارگران آمازون به آن‌ها اجازه نمی‌دهد در صورت نیاز به دستشویی بروند.

بزوس از این قانون شرکت آمازون دفاع کرده و به شرایط سخت کارگران اذعان دارد. او ادعا می‌کند شرکتش حتی کمتر از ۲.۶ درصد از کارگران را به دلیل کم کاری یا سرپیچی از قوانین اخراج کرده، بزوس در ادامه گفت که این در صد در سال گذشته و در شرایط کرونایی کمتر نیز شده است.

آمازون باید رفتار بهتری با کارمندان خود داشته باشد

آسیب دیدگی در محل کار کم است

از دیگر مواردی که مدیرعامل آمازون در این جلسه مطرح کرد موضوع آسیب دیدگی در محل کار است. او می‌گوید که افرادی که در این شرکت دچار آسیب می‌شوند حدود ۴۰ درصد است و این آسیب دیدگی هم مربوط به اختلالات اسکلتی و عضلانی کارگران است و ارتباطی به شرایط کاری این شرکت ندارد. در همین راستا آمازون اعلام کرده که در حال توسعه ساز و کاری است که کارمندان را به صورت خودکار و سیستماتیک بین کارهایی که منجر به آسیب دیدگی برای آن‌ها می‌شود، جا به جا کند، گفته شده این سیستم در سال جاری اجرایی می‌شود.

گفتنی است که این شرکت در سال ۲۰۲۱، قصد دارد ۳۰۰ میلیون دلار در پروژه‌های ایمنی محل کار سرمایه گذاری کند.

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 13768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha