تغییر دامنه نوسان هم موثر نبود / چرا بورس سبز نمی‌شود؟

شب گذشته اخبار امیدوارکننده‌ای برای بازار بورس منتشر شد و انتظار می‌رفت روند بازار دیروز(یکشنبه) کمی مثبت باشد اما بر خلاف پیش‌بینی‌ها روند نزولی شاخص ادامه داشت. کارشناسان بازار سرمایه تصمیمات را غیرکارشناسی و بی‌اثر می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در پایان معاملات دیروز (۲۹ فروردین) شاخص بازار ۹ هزار واحد افت کرد. خبری برای تصمیم‌گیری نهایی دامنه نوسان منتشر شد که دامنه نوسان به ۳- و ۶+ تغییر پیدا کرد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند این تغییر هیچ تاثیری در بازار ندارد. از طرفی جلسه سران سه قوه برای بررسی شرایط بورس برگزار شد که امید به بازار را افزایش داد اما نتیجه‌ موثری برای بازار از آن جلسه منتشر نشد.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه به جلسه سران سه قوه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این جلسه در حالت کلی باید به نفع روند بازار باشد اما در بهترین حالت موجب حمایت کوتاه‌مدت از بازار می‌شود و دوباره روند نزولی برمی‌گردد.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است از آنجایی که ذهنیت سهامداران نسبت به سیاست‌گذاری در حوزه بورس منفی است و به بازار هم اعتماد ندارند. این باعث می‌شوند روند شاخص تحرکی نداشته باشد.

فرهادی بر این باور است که سهامداران از گذشته هوشمندتر شده‌اند و با توجه به شرایط حاکم بر بازار، حمایت‌های نسبی تاثیری بر روند معاملات ندارد.

حمیدرضا فرهادی با اشاره به تصمیماتی که در چند وقت اخیر درباره بازار گرفته شده توضیح داد: تصمیم‌هایی که درباره بازار گرفته می‌شود کارشناسی شده نیست و تاثیری در بازار ندارد و تنها در یک مدت کوتاه شاخص را مثبت می‌کند.

او با توجه به سیگنال‌هایی که از ثبات نرخ دلار وجود دارد و تصمیم‌گیری‌ها و شرایطی که در بازار وجود دارد معتقد است شاید شاخص بازار در کوتاه مدت مثبت شود اما بعد از مدتی روند متعادل و نزولی به بازار برمی‌گردد.

باید دید با توجه به سیگنال‌های موجود و تصمیمات جدیدی که برای بازار گرفته شده است، اعتماد سهامداران به بازار برمی‌گردد یا خیر؟ کارشناسان بازار سرمایه یکی از عوامل اصلی روند نزولی بازار را عدم اعتماد سهامداران به بازار می‌دانند.

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 13738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha