فردا جلسه مهم سران سه قوه برای بهبود اوضاع بورس

عضو هیئت رئیسه مجلس از جلسه مهم سران سه قوه برای بهبود اوضاع بورس در فردا خبر داد و دو انتظار از نتیجه این جلسه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس پرس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به شرایط بازار سرمایه که طی هفته های اخیر در بدترین شرایط ممکن و صف فروش بی سابقه در ۵۱۶ نماد مواجه شده به تسنیم، گفت : با توجه به وضعیت سال گذشته بورس و دعوت مسئولان، مردم با استقبال و اعتماد اقدام به سرمایه‌گذاری کردند و تعداد سهامداران به بیش از ۴۵ میلیون نفر افزایش یافت.

وی افزود: اما متأسفانه با سوءمدیریت‌ها و با اشکالاتی که در نوع اداره و نظارت بر بازار سرمایه و همچنین تضاد منافعی که برای برخی از افراد در سطح شورای عالی بورس بوده و به همراه سیاست‌های غلط دولت در بورس،   سرمایه‌داران خرد بسیار آسیب دیدند. تلاش‌ها و اقدامات فراوانی هم از سوی مجلس انجام شد و نهایتاً با پیگیری‌های مجلس و شخص قالیباف، مقرر شده تصمیم‌گیری درباره بورس در دستور کار جلسه فردا دوشنبه (۳۰ فروردین) شورای هماهنگی اقتصادی سران ۳ قوه قرار گیرد و درباره بورس تصمیم‌گیری شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: از رؤسای ۳ قوه انتظار می رود تصمیماتی اتخاذ کنند که بازار سرمایه از این وضعی رهایی یابد و سهامدارانی که ضررهای فراوان زیادی کردند به‌ویژه حقیقی‌ها امیدوار شوند و اعتماد از دست رفته برگردد. همچنین تصمیماتی برای کسانی که با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی، سودهای زیادی به دست آوردند، گرفته شود.

حاجی‌دلیگانی گفت : واقعیت این است که ادامه روند فعلی، باعث خروج هرچه بیشتر سرمایه ها از بورس می‌شود و با افزایش بی اعتمادی، مردم به‌ سمت خرید ارزهای دیجیتالی، ارز، سکه و مسکن خواهند رفت. بنابراین نتیجه جلسه سران ۳ قوه در دوشنبه بسیار مهم بود و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، می‌تواند حرکت تشویق‌کننده مردم باشد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 13710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha