۳ فضانورد در قزاقستان فرود آمدند

روز گذشته سه فضانورد پس از گذراندن ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی طی سفری ۳ ساعت و نیمی به زمین بازگشتند و در قزاقستان فرود آمدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بیزینس اینسایدر، روز گذشته دو فضانورد روسی و یک فضانورد ناسا پس از ۶ ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند.

بازگشت سرگئی روشیکوف، سرگئی کود، سویرچکوف و کیت روبینز به زمین حکایت از پایان مأموریت فضایی Expedition۶۴ در ایستگاه فضایی بین المللی دارد. کپسول حامل فضانوردان در کمتر از ۳ ساعت و نیم به زمین رسید و در قزاقستان فرود آمد. ناسا تصاویری از این فرود موفقیت آمیز را نیز ثبت کرده است.

Soyuz MS-17 spacecraft with 3 crew members lands on Kazakh steppes - La  Prensa Latina Media

به محض فرودآمدن فضانوردان گروه‌های جستجو ون جات عازم محل شدند تا به خروج آنها از کپسول کمک کنند.

پس از آن خدمه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند. اکنون قرار است روبینز به آمریکا بازگردد و دو فضانورد نیز به شهرهای خود بر می‌گردند.

این نخستین مأموریت سویرچکوف به فضا و دومین مأموریت روبینز و روشیکوف به شمار می‌رود. روبینز که میکروبیولوژیست است طی مأموریت Expedition۶۴ روی توالی دی ان ای در فضا تمرکز کرده بود. همچنین وی دو پیاده روی فضایی انجام داد در مدار زمین تربچه کاشت و از تندباد «زتا» در آمریکا نیز عکاسی کرد.

دو فضانورد روس نیز طی این مأموریت صدها آزمایش علمی در ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند.

این خدمه روز ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی همراه یک کپسول سایوز MS۱۷ به فضا سفر کرده بودند.

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 13699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha