روحانی: در هفته سختی از لحاظ کرونا هستیم/ نباید مشکلات را به گردن دیگران بیندازیم

رئیس‌جمهور گفت: هفته‌ای که در آن هستیم هفته سختی است و البته همه باید مراعات کنیم و واقعاً رعایت پروتکل‌ها به ۹۰درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز (شنبه ۲۸ فروردین) ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه "با ویروس جدید انگلیسی در کشور مواجه هستیم که قدرت سرایتش ۷۰ درصد بیشتر از ویروس قبلی است"، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شرایط در دو ماه گذشته نگران‌کننده بوده و در این مدت، هر هفته سرایت ویروس دو برابر شده و حتی کشورهایی که کمتر با این بیماری مواجه بودند، با مشکلات زیادی مواجه شدند.

وی افزود: برای موفقیت در مقابله با این موج، فقط یک پروتکل نمی‌تواند چاره‌ساز باشد و همه پروتکل‌ها اعم از ماسک، شستن دست‌ها، عدم تردد، فاصله‌گذاری و تجمعات، تهویه فضای حضور افراد و جداسازی فرد مبتلا از جامعه باید همگی با هم انجام بشود و هیچ عاملی به‌تنهایی نمی‌تواند مسئله را حل کند و بلکه همه عوامل باید با هم انجام بگیرد. باید سبک زندگی تغییر یابد؛ سبکی زندگی که شامل پروتکل‌های بهداشتی باشد.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: معمولاً در شرایط آرامش و زمانی که تعداد مرگ‌ومیرها کاهش می‌یابد، یک مسابقه شروع می‌شود؛ هر فرد می‌گوید "من کار درستی انجام دادم" و هر مسئولی، نام دستگاه متبوع خود را می‌برد و وقتی که شرایط سخت می‌شود، هرکسی می‌خواهد این را به گردن دیگری بیندازد و هر مسئولی می‌گوید "من درست عمل کردم و بخش‌های دیگر به‌خوبی عمل نکردند"؛ وقتی مشکل پیش می‌آید همه دست‌به‌دست یکدیگر دهیم و ممکن است یک بخش مشکل درست کرده باشد و باید به یکدیگر کمک کنیم، باید در تریبون‌ها هم هشدار و هم آرامش باشد و نباید آرامش جامعه برهم زده بشود.

روحانی خاطرنشان کرد: ما از آغاز مقابله این بیماری تاکنون سه موج داشتیم و از سه موج هم عبور کردیم و به‌گونه‌ای نبوده است که موج‌ها سنگین‌تر از موج‌های اروپا و دیگر مناطق باشد؛ ما در این عرصه تجربه داریم و البته موچ چهارم سخت‌تر است و باید از تجارب استفاده کرد تا از این شرایط عبور کنیم. هفته‌ای که در آن هستیم هفته سختی است و البته همه باید مراعات کنیم و واقعاً رعایت پروتکل‌ها به ۹۰ درصد برسد.

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 13672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha