یوروستات: چین به جای آمریکا نخستین شریک تجاری اتحادیه اروپا شد

بر اساس آمارهای یوروستات، اداره اطلاعات آمار اروپا، چین در ۷ ماه نخست ۲۰۲۰ به نخستین شریک تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شده است، جایگاهی که قبلا در اختیار آمریکا بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازفارس، بر اساس آمارهای یوروستات، اداره اطلاعات آمار اروپا، چین در ۷ ماه نخست ۲۰۲۰ به نخستین شریک تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شده است، جایگاهی که قبلا در اختیار آمریکا بود.

واردات اتحادیه اروپا از چین در بازه ژانویه تا جولای نسبت به مدت مشابه پارسال ۴.۹ درصد رشد کرده درحالی که واردات از آمریکا در همین مدت ۱۱.۷ درصد افت داشته است.

بر اساس آمار اداره آمار اتحادیه اروپا، صادرات این بلوک به چین نیز اندکی کاهش یافته و افت ۱.۸ درصدی را ثبت کرده درحالی که صادرات به آمریکا ۹.۹ درصد افت داشته است.

به نوشته شینهوآ، مطابق با شرایط اپیدمیولوژیکی در حال تغییر جهان در ۷ ماه نخست امسال، تجارت بین المللی اتحادیه اروپا در ماه ژانویه شروع به کاهش کرد و پس از ماه می پس از کم شدن تدریجی اقدامات محدودیت زا دوباره به تکان خورد.

بر اساس آمار یوروستات، اتحادیه اروپا در ماه جولای ۱۶۸و۵ میلیارد یورو صادرات داشت که ۱۱.۳ درصد از مدت مشابه ۲۰۱۹ کمتر بود و ۱۴۲.۶ میلیارد یورو واردات انجام داد که ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت.

۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: 1367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha