۲ سیگنال طلایی برای ارزهای دیجیتال / این اخبار برای بازارها اهمیت دارند

در هفته اخیر شاخص بورس ۰٫۴ درصد و قیمت طلا ۰٫۵ درصد افت کرد و قیمت دلار نیز ۱٫۹ درصد ارزان شد اما در بازار سکه، قیمت سکه ۰٫۴ درصد افزایش یافت. اما در امروز اوضاع چطور پیش‌ می‌رود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی هستند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در بین اخبار احتمالا اثرگذار بر روند بازارها دو خبر سیگنال مهمی برای بازار ارزهای دیجیتال دارند.

ـ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس به دنبال قانونمند کردن رمزارزها در کشور است.

ـ سخنگوی صنعت برق گفت: وزارت نیرو به دنبال هدایت مراکز استخراج رمزارزها به مناطق اولویت دار و تشکیل مزارع بزرگ استخراج در کشور است.

اما از اخبار مهم دیگر برای بازارهای مالی می‌توان به این چند خبر اشاره کرد:

ـ سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران گفت که مذاکرات اعضای برجام در وین به همین دلیل جریان دارد که این توافق به طور کامل اجرا و تحریم‌های آمریکا رفع شود.

ـ یک مقام اروپایی خبر داد که تیم‌های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی که در وین اتریش حضور دارند برای انجام رایزنی‌های داخلی برای احیای توافق هسته‌ای به کشورهای خود باز می‌گردند.

ـ رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: در هفته پایانی فروردین طلا اندکی گران می‌شود و اجرت طلا کاهش پیدا نمی‌کند.

ـ سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: تلاش می‌کنیم قیمت مواد لبنی تغییر نکند.

ـ رئیس کنفدراسیون صادرات ضمن تشریح بسته سیاست ارز حاصل از صادرات بانک مرکزی، گفت: دارندگان تعهد ارزی سال۹۸ و۹۹ رفع تعهد کنند تا از استرداد مالیات‌برارزش‌افزوده و معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

ـ نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو از توقف معاملات خودرو در فضای مجازی خبر داد و گفت: معامله خرید و فروش خودرو در فضای مجازی هم متوقف است، چرا که مراکز شماره‌گذاری خودرو فعلا تعطیل است.

ـ برخلاف وعده قبلی وزیر صنعت مبنی بر کاهش قیمت خودرو در اردیبهشت ماه، فعالان صنعت خودرو معتقدند رشد قیمت قطعات خودرو و افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران احتمال دارد قیمت خودرو را در سه ماهه ابتدای سال‌جاری افزایش دهد.

ـ رئیس سازمان بورس گفت: در حال طراحی یک مدلی هستیم تا EPS شرکت‌ها به نحو خوب و شفاف در اختیار سهامداران قرار بگیرد.

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 13658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha