خودروی برقی مرسدس با یک بار شارژ ۷۷۰ کیلومتر طی می‌کند

شرکت مرسدس بنز از تولید یک خودروی تمام برقی خبر داده که با یک بار شارژ قادر به پیمودن مسیری ۷۷۰ کیلومتری است.

به گزارشایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیواطلس، این خودروی سدان یکی از آیرودینامیک ترین تولیدات مرسدس بنز لقب گرفته و طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد.

مرسدس بنز قصد دارد تا سال ۲۰۳۹ خودروهایی تولید کند که آلایندگی ناشی از انتشار کربن توسط آنها به صفر برسد. این شرکت همچنین امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ نیمی از خودروهای خود را به صورت برقی طراحی و تولید کند.

خودروی جدید با عنوان EQS ۴۵۰+ دارای موتوری ۳۲۹ اسب بخاری یا ۲۴۵ کیلووات ساعتی است و البته قرار است یک مدل قدرتمندتر از این خودرو به نام EQS ۵۸۰ ۴Matic نیز با موتور ۵۱۶ اسب بخاری یا ۳۸۵ کیلووات ساعتی تولید شود.

شتاب صفر تا صد این دو مدل به ترتیب ۵.۵ و ۴.۱ ثانیه است. حداکثر سرعت هر دو خودرو ۲۰۹ کیلومتر در ساعت بوده و در این خودرو از باتری ۹۰ کیلووات ساعتی استفاده شده است که برای شارژهای مکرر تا رسیدن به رکورد طی مسافت ۲۵۰ هزار کیلومتری قابل استفاده هستند.

خودروهای یادشده مجهز به سیستم شارژ سریع هستند که خودرو را در عرض ۱۵ دقیقه برای پیمودن مسیری ۳۰۰ کیلومتری آماده می‌کند. این خودروها دارای ۳۵۰ حسگر هستند که رانندگی خودکار در مسیرهای مستقیم را ممکن می‌کند. قیمت این خودروها که پاییز به بازار می‌آیند هنوز اعلام نشده است.

۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 13635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha